Wat is de maximale tijdsoverschrijding in de cross(paarden) waarbij je tog 2 winstpunten krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

per overschreden seconde krijg je 1 strafpunt.
het ligt er dus aan of je voor de rest foutloos bent rondgekomen.
rij je samengestelde wedstrijden dan zal de score een totaal zijn van alle onderdelen.

Winstpunten in de sgw worden sinds 1 maart 2009 bepaald door je resultaten in alle disciplines. Om voor winstpunten in aanmerking te komen moet je in de dressuur tenminste 55% scoren (dwz 165 punten of meer in de klasse B t/m M en , wat in beide gevallen neerkomt op maximaal 67.5 strafpunten), en maximaal twaalf strafpunten in het springen behalen, exclusief strafpunten voor tijdsoverschrijding. In het B geldt als bijkomende eis dat je een voldoende (>= 6) voor de stijl in de cross hebt gekregen.
Als je aan alle bovenstaande eisen hebt voldaan, krijg je voor een foutloze cross 2 winstpunten. Met maximaal 1 weigering heb je nog 1 winstpunt. Tijdfouten tellen niet mee. Voor verliespunten geldt dat alleen de cross daarvoor telt. Bij uitsluiting krijg je twee verliespunten, tenzij je vrijwillig het parcours verlaat. Ook bij uitsluiting door kreupelheid die is vastgesteld door de dierenarts krijg je geen verliespunten.