Hoe zit het met de gewichten bij fitnessapparaten? (zie uitleg)

Veel fitnessapparaten hebben een bepaald aantal gewichten en door een pinnetje erin te doen kan je bepalen hoe zwaar je traint. Deze gewichten zitten via een kabel die door katrollen loopt bevestigd aan het apparaat. Katrollen verlichten een gewicht. Als er 2,5kg op het gewicht staat, is dat gewicht dan 2,5kg en ben je dus eigenlijk veel lichter aan het trainen of is het gewicht zwaarder en is het, na de katrollen, 2,5 kg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
8.9K

Het beste antwoord

Leuke vraag.
Ik heb dit ook gevraagd toen ik mijn fitnisapparaat kocht en het gewicht is aangepast op de katrollen die het gewicht verlichten.Dus eigenlijk is het geen blok van 2.5 kg maar van bijv 4 kg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist, er staat 2.5 kilo, maar het weegt zonder katrollen 4 kilo! +!

Andere antwoorden (2)

De antwoorden hier zijn al correct. Maar om antwoord toe te voegenop je andere vraag;
Als er op het gewicht staat 2.5kg, ben je met 2.5kg aan het trainen, niet stiekem met 4 (dat zou niet eens mogen) dat neemt niet weg, dat het blok inderdaad zo'n 4kg weegt, maar door de katrollen en het mechanisme dus nog maar 2.5kg.

Je traint dus met het hoeveelheid gewicht, zoals die staat aangeduid op de gewichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede vraag!
ik loop nu een jaar bij de fysio en weet nu dus wel zo'n beetje hoe alles werktxd

het is gewoon zo dat als je de pin erdoor steekt je ongeveer 0,5 kg zwaarder trekt.(moeilijk uit te leggen waarom. sorry)