bijvoorbeeld: Onbekende balsporten

* Moerasvoetbal
* Lacrosse
* Bossabal

Toegevoegd na 50 seconden:
onbekende ijssporten

* Bandy
* Priksleeën

Toegevoegd na 1 minuut:
Onbekende Vechtsporten

* Glima
* Savate

Toegevoegd na 2 minuten:
Onbekende onder water sporten

* Onderwater hockey
* Onderwater voetbal
* Onderwater rugby
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderwater hockey is een redelijk onbekende sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof het of niet, er is een site over onbekende sporten in Nederland.
"Deze Special gaat over sporten die in ons land tot op heden weinig bekendheid genieten en dientengevolge niet of nauwelijks beoefend worden door sportminnend Nederland.

Bowls
Bowls is met name populair in de Engels sprekende gebieden in Europa. Maar ook in de vroegere Engelse koloniën zoals Australië, Nieuw Zeeland, Zuid Afrika enz. In Nederland wordt Bowls slechts op zeer beperkte schaal beoefend.

Jai-Alai
Jai-Alai is in Nederland niet of nauwelijks bekend, in Florida (VS) daarentegen geniet deze sport de meeste bekendheid ter wereld. Behalve in de VS wordt Jai-Alai ook gespeeld in o.a. the Caribbean, Latijns Amerika, de Filippijnen en sommige delen van Europa.

Olifantenpolo
Olifantenpolo wordt o.a. gespeeld in India, Nepal, Sri Lanka en Thailand. In Nederland wordt deze sport in het geheel niet beoefend. (raar he)

Polo on Snow
Polo on Snow wordt jaarlijks gespeeld in St. Moritz, in Zwitserland en is ook bekend in de VS.

Radball
Radball is een fietssport die het meest populair is in Duitsland, Zwitserland en Tsjecho-Slowakije. In Nederland is Radball een weinig bekende sport.

Sepak Takraw
Sepak Takraw is een traditionele balsport uit Zuid-Oost Azië. Heel populair in o.a. Maleisië, Thailand, Laos, de Filippijnen, Vietnam, Cambodja, Korea en Indonesië. De sport wordt tevens beoefend in de VS, Canada en Australië. In Nederland helaas een weinig bekende sport."

http://drem.infoteur.nl/specials/onbekende-sporten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geweldig dat er zoveel onbekende sporten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw c4th, jij vond er ook nog! +1
acrogym(in of meer toch onbekend)
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik niet bepaalt onbekend. Wij moeten het op school doen voor cijfers
Onderwater wielrennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 keer gedaan maar ging niet goed... had een fiets met luchtbanden... :O(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hijs leuk: +
schaakboksen, Vrouw dragen .Is ontstaan in Finland ,wordt ook gedaan in Estland en Zweden . Men zegt dat het ontstaan is eind de 19e eeuw .Rovers stalen dingen in naburige dorpen , en namen ook vrouwen mee om daar dan mee te trouwen . Die vriouwen moesten ze dragen , want die gingen uit zichzelf niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkour;
http://www.youtube.com/watch?v=WEeqHj3Nj2c

La crosse;
http://www.youtube.com/watch?v=B8K3oyo9Tzw

Jai alai;
http://www.youtube.com/watch?v=LfByJcWY4r4

Shrovetide football;
http://www.youtube.com/watch?v=pqtd7LOoRVM&feature=related

Cheese rolling;
http://www.youtube.com/watch?v=OpzEF0D2xfE&NR=1&feature=fvwp

Sepak Takraw;
http://www.youtube.com/watch?v=-CP6ykzsK0M
13 jaar geleden
Klootschieten is redelijk onbekend.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beugelen.
In Brabant wel bekend, maar in de rest van Nederland??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.beugelen.nl/
het bitterbaldansen. ik zag uitleg erover op het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal leuk euca! ++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreselijk flauw he..
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flauw maar weldegelijk leuk plusje van mij haha
Iaido. Een zwaardsport die rond de 200 mensen in Nederland beoefenen, waarvan 10-15 kinderen.
Ik doe het zelf ook.
Nog nooit iemand gehad die wist waar ik het over had, als ze vroegen wat voor sport ik deed.
Ze blijven altijd maar aanhouden dat ik judo bedoel ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Synchroonzwemmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Survival is redelijk onbekend volgens mij.