Waarom zijn er meer mannen die voetbal geweldig vinden dan vrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het enige antwoord is volgens mij is dat mannen nou eenmaal competatiever zijn dan vrouwen. Mannen willen zich meten met elkaar en zich bewijzen. Voetbal leent zich daar goed voor omdat meerdere elementen met zich mee brengt. Het samen ten strijden trekken bijvoorbeeld maar ook de prestatiedrang van veel mannen komt hier tot uiting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

mannen hebben andere hormonen. en kunnen andere interesse hebben. daarbij is voetbal meer een mannen sport. maar zo is de mens eigenlijk ontstaan met mannen interesse en vrouwen interesse maar er zijn natuurlijk ook vrouwen die mannen interesse leuk vinden en mannen het vrouwen interesse leuk vinden. het kan allemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mannen dan wat sportiever zijn, vrouwenet nu die hebben om de maand hun periode, en rennen is dan niet fijn, ook snappen vrouwen vaak het nut niet van een bal wegschoppen en er weer achteraan rennen, net zoals mannen niet veel aan ballet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft vooral te maken dat mannen vanaf kind al op straat voetballen en zo de liefde voor de sport al snel aanleren. Meisjes hebben dan andere dingen aan hun hoofd. Soms zijn er meisjes die ook mee voetballen of het leuk vinden om te kijken bij de jongens. Zij zijn dan ook vaak de vrouwen die het later ook nog wel leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt een mannensport.