Waar wordt in Utrecht een cursus zelfverdediging voor 65-plussers gegeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Het beste antwoord

SDS, Het Self Defence System, wordt in Utrecht gegeven op de Margrietlaan 18-20. dit is voor alle leeftijden zie:

http://www.sds-zelfverdediging.nl/utrecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ikzelf zit op 'American Kenpo Karate' en dat is voor iedereen. Zelf heb ik ook vaak getraind met 75+.

Het doel van Kenpo is om een goede houding te krijgen en jouw plek te vinden in het Martial Arts systeem. Dus voor dik/dun en lomp/sloom.

In de bron staat de site, laat je niet afschrikken door die vreselijke kleuren. ;)

In de tweede bron vindt je mijn school, maar dat is net buiten Utrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook oudere worden wel eens overvallen, en of bestolen terwijl zij het merken. Ik vindt het juist goed dat deze lessen worden gegeven. Jongeren zijn best grof en brutaal, en durfen wel veel tegen oudere mensen. Vaak hebben deze jongeren weinig ervaring met vechten, en of discussies. Door ouderen lessen te geven zichzelf te verdedigen, zullen ze misschien wel minder beroofd worden, en kunnen ze zichzelf verdedigen.

Alhoewel je nu niet moet denken dat er ook 75 plussers met een zwarte band rondlopen he?
Puur alleen voor wat te doen bij een beroving etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nou mag ik ook eens een bril gaan kopen.. ik dacht dat er stond: 'waarom' achjah...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op die cursussen leer je toch bijna niks, en tegenwoordig zitten de meeste gewelddadige jongens die opa's aanvallen wel op kickboksen. Van de week ben ik bij een boksschool trouwens keihard genakt door 70+ opa's. Ik zou zeggen; zoek lekker een boksschool op. Zoveel verschillende soorten stoten zijn er niet, dus makkelijk aan te leren. Verder is het gewoon kwestie van reflex en snelheid creëren.

Beetje slimme mensen zien die standaard simpele zelfverdedigingstechnieken wel aan. Je moet gewoon echt trainen wil je jezelf kunnen verdedigen.