Tijdens het sporten door blijven gaan, ondanks je vermoeidheid. Hoe doe je dat?

Ik ben net begonnen met sporten. Na een kwartiertje cardio ben ik bekaf, en stop ik ermee, terwijl de mensen naast mij maar door blijven gaan. Hoe doen ze dat toch?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

En als je al een tijd sport, kan je nog aan het begin van een training dat gevoel krijgen. Maar als je heel regelmatig sport, ga je na een minuut of 10 endorfinen aanmaken, dat is een hormoon waardoor je minder voelt van pijn of vermoeidheid. Zodra dat vrijkomt, is het vervelende gevoel weg en kun je voluit trainen.

Loop niet te hard van stapel, bouw rustig op en geef niet op. Na verloop van tijd ga je die endorfinenkick beslist herkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

door rustig aan je conditie op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geduld en niet forceren... naar mate je langer sport hou jij het ook langer vol... forceer dat vooral niet... begin met dat kwartiertje ... doe er steeds1 tot 5 min bij... ik weet niet wat voor sport je doet... maar komt helemaal goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet te zwaar beginnen. probeer is een stand lager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je conditie moet je opbouwen, beginnen met 10 minuten, de volgende keer iets langer en uiteindelijk is je conditie zo goed dat je net als de mensen naast je door kan gaan.
Het belangrijkste is om jezelf die rust te geven, daardoor heb je de volgende keer weer zin om te sporten omdat je jezelf niet over de kop sport. succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien start je ineens te hard. Begin de eerste minuten zachtjes aan en bouw geleidelijk aan op.

Als je van in het begin van je training er volop tegenaan gaat, hangt natuurlijk je tong na een paar minuten op de grond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je mag je ook niet spiegelen aan wat anderen al kunnen. Sporten moet je op je eigen niveau doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent waarschijnlijk snel moet omdat je net begonnen bent met sporten. Mensen die langer kunnen doorgaan zijn ook ooit vanaf het punt begonnen waar jij nu staat. Door het rustig op te bouwen voorkom je blessures en kun je langer van je sport genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij het begin beginnen en langzaam opbouwen als het niet meer kan dan kan het niet meer