Wat voor oefeningen zijn goed voor de onderbuik plat te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Ergens aan hangen (kozijn?) en dan je benen herhaaldelijk optrekken. Ajs je ook nog je hele lichaam omhoog trekt train je je armenven rug direct.
Als je t op n speciale wijze doet kan er nog iets aangenaams gebeuren waardoor je meer gemotoveerd raakt om t nóg vaker te doen. Misschien ontdek je het. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er resultaat ermee!

Andere antwoorden (7)

Crunch voor de onderbuik.
Bij deze oefening train je voornamelijk je onderbuik. Hiermee verminder je je onderste vetrol onder je navel. Deze oefening voer je als volgt uit:

Ga plat op je rug liggen en gebruik wederom geen kussen onder de rug of iets dergelijks.
Buig je knieen en leg je armen plat langs je zijden.
Kruis je enkels en til met behulp van je buikspieren je voeten van de grond. Probeer hierbij niet teveel druk op je enkels te zetten. Je enkels doen het tilwerk niet, dus dit heeft absoluut geen zin.
Til verder tot je billen van de grond komen en houdt even vast (als dat lukt). Zo niet kun je de oefening acher elkaar doen zonder vast te houden.

Zorg ervoor dat je recht ligt tijdens deze oefening. Het is de bedoeling dat je voeten zich iets hoger dan je heupen bevinden, maar wel in dezelfde lijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buikspieroefeningen zoals bijv. sit-ups.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plat op je rug gaan liggen. Dan je benen langs elkaar in de lucht. Dan je benen heel langzaam laten zakken tot vlak boven de grond. Even vasthouden, en weer opnieuw beginnen.
Om het iets zwaarder te maken kun je ook je bovenlichaam iets boven de grond tillen.

Vergeet niet je navel goed in te trekken bij deze oefening, anders belast je je rug teveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede training voor de onderste buikspieren:
ga op je rug liggen met je benen recht omhoog. Leg je handen onder je billen, en probeer je voeten steeds tien centimeter naar het plafond te duwen, zodat je bekken los komt van je handen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hardlopen, buikspieroefeningen verstevigen de buikspieren, maar verwijderen geen buikvet das een sprookje van fitness apparatuur fabriek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hanging Leg Raise
Reverse Crunch
Roman Chair Leg Raise
Double Crunch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buikspieroefeningen zoals hierboven genoemd zijn, maar als je een échte platte buik wilt zul je je vetpercentage omlaag moeten krijgen.
http://www.girlscene.nl/lifestyle/food/2011/februari/platte_buik