Eigenlijk vind ik dat wij ons niet met regels, gebruiken en cultuur in andere landen moeten bemoeien, we hebben er ook een hekel aan als anderen dat met ons doen.
Verder weet ik dat de dieren die voor het stierenvechten gebruikt worden voor die tijd doorgaans een luizenleven gehad hebben, heel wat beter dan de gemiddelde melkkoe in Nederland.
Oke, de manier waarop ze aan hun einde komen, dat maak ik inderdaad liever zelf ook niet mee, maar ik vind niet dat wij Spanje moeten kunnen verbieden zich hier mee bezig te houden.
Toegevoegd na 28 minuten:
Even een bijvoeging, dit ook naar aanleiding van de vele reacties. Onderstaand stukje heb ik uit wiki:
"Over het stierenvechten vinden regelmatig verhitte discussies plaats tussen voor- en tegenstanders. Voorstanders vinden dat stierenvechten een onderdeel is van de cultuur, een eeuwenoude traditie. Ook voeren zij regelmatig aan dat een stier tot aan het gevecht veel beter behandeld wordt dan een stier die voor de slacht wordt gefokt in de intensieve veehouderij. Een vechtstier wordt van jongs af aan getraind en goed verzorgd door de fokkers en veel toreros helpen bij het "opvoeden" van de dieren. Bovendien zegt men dat een stierengevecht ook een blijk van waardering en ontzag voor de kracht van het beest is. Een stierengevecht wordt niet gezien als een sport, maar wordt als een mix van kunst, dans en de volgens de liefhebbers ultieme mannelijkheid (machismo) gezien."
Ik zeg erbij dat ik zelf persoonijk een dierenliefhebber ben en zelf een dier niet zal martelen, maar ik ben er ook voorstander van dat elk democratisch land haar eigen wetten en cultuur mag handhaven, zonder bemoeienis van landen die altijd alles beter weten.