Het is inderdaad onwetendheid maar ook vooroordelen.

Mijn vader zei altijd dat hockey was voor mensen die niet kunnen voetballen.

Of als je bij een bepaalde groep wil horen, kun je hockey heel interessant vinden en voetbal gewoontjes.

Je kunt dat ook omdraaien en zeggen dat hockey een "kak" sport is.

Niks van aantrekken, gewoon doen wat je zelf leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat sommige mensen al hun oordeel klaar hebben voordat ze zich ergens in verdiepen. Vaak hebben ze er dan de ballen verstand van en zeggen maar wat.
Vooroordelen dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat niet iedereen dezelfde soort sport graag beoefent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat vraag ik mij nou ook altijd af. en wat maakt het trouwens uit wat andere mensen over een sport vinden als jij het maar leuk vind.