Wat zijn de gevolgen als je veel Games speelt?

Ik ken nogal veel mensen die dat doen dus ik was wel nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.4K
Kimath
13 jaar geleden
veel, of te veel?
veel is ontspanning, te veel is als je sociale leven en werk/school er onder gaan lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
school hoeft niet perse. Ik was behoorlijk verslaafd, maar school ging prima ;) En je sociale contacten verlies je niet perse, maar verplaatsen meer. Je krijgt veel vrienden over het internet. Ik heb nogsteeds vrienden waar ik wel eens naartoe ga die ik via games heb leren kennen!
Kimath
13 jaar geleden
ik game zelf ook veel, en heb veel vrienden online. Maar ik weet wel wanneer te stoppen. Ik zet altijd een wekker dat ik niet vergeet op tijd naar bed te gaan :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag man ;)

Het beste antwoord

Je blijft in en visuele wereld denken. En er is kans op verslaving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord

Andere antwoorden (9)

Hoofdpijn, je krijgt last van je ogen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan game verslaafd worden en Dat is zeker niet best! Je word zo verslaafd dat je elke uur van de dag wil gamen!
Gamen mag, maardoe het met maten! Geniet nu zeker van het lekkere weer;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee een
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ik ben het er echt mee eens. Ik heb hier ervaring mee. Ik was niet echt 100% verslaafd, maar speelde wel heel veel. Nu probeer ik lekker veel van het zonnetje te genieten en speel ik veel minder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed, en vind het knap van je, niet veel mensen die echt verslaafd zijn komen er zomaar vanaf! Respect voor je dat je nu lekker kiest voor de buitenlucht dan uren gamen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gameverslaving wordt (nog) niet officieel erkent als verslaving als ik me niet vergis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het niet officieel maar je mag het vaak in mijn ogen dan wel zo noemen als je ongeveer overdreven gezegd 24/7 zit te gamen! Maar het zou kunnen dat het niet officieel is maar dan nog:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik speelde world of warcraft en ik was echt verslaafd als vrienden aan de deur kwamen om te vragen of ik wou gaan voetballen verzon ik een smoesje om te gamen maar mijn ouders grepen in ( ik denk door al die onvoldoendes op me rapport) en ze pakten me laptop af toen ging ik steeds meer naar buiten en het was dus ook beter voor me!
Verschikkelijk goede hand-oog coördinatie, meestal goed ontwikkelde engelse vaardigheden, en uit recent onderzoek blijkt ook dat je als gamer bijna nooit een nachtmerrie hebt omdat je beter je dromen kunt beïnvloeden in je slaap.

Ikzelf ben een ex-gamer en geniet hiervan. Controle tijdens je slaap over je dromen.

Nadeligere gevolgen zijn dat je je na een tijdje realiseert dat je meeste contacten via het internet zijn, en dat je eigenlijk niet zoveel échte vrienden hebt om je heen. Gewoon mensen die aardig zijn tegen je, maar goede of zelfs beste vrienden iets minder.

Voor de rest hangt het nog af wat voor games je speelt, met name puzzel games helpen je brein ontwikkelen omdat je veel moet nadenken, en het helpt echt.

Hoofdpijn en dergelijke komt nauwelijks voor, echter je kan wel eens hebben dat je aan het einde van een hele dag gamen je neerslachtig voelt omdat er aan je knaagt dat je je dag beter had kunnen besteden. Dit is echter minder dan bij een dag televisie kijken.

Toegevoegd na 20 minuten:
(antwoord gebaseerd op eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gameverslaafd geweest. Ben op het nippertje net niet al mijn vrienden kwijtgeraakt! Dus doe voorzichtig. Het schaad je sociale leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je motoriek er beter van wordt. Is recent bewezen. Dus het heeft ook voordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik speel een game genaamd MapleStory. Dat kun je online installeren en kun je daarna spelen, mét internetverbinding. Je praat namelijk met anderen van heel Europa.

Ik speel het nu bijna een jaar, en ik moet zeggen... ik ben wel ''verslaafd'' eraan. Je kunt ontzettend last van je ogen krijgen na te lang spelen, duizelig worden, maar ook veel slaap tekort komen. Oh en hoofdpijn ook. En als je niks anders doet, kun je natuurlijk minder conditie krijgen, aankomen, etc.

Games zijn leuk, maar teveel is echt niet goed voor je gezondheid. Ik speelde een keer zo lang door, dat toen ik opstond, de hele kamer bewoog en ik dubbel zag. Ik zal games niet zo snel aanraden bij mensen die snel ''verslaafd'' aan iets zijn. En ik wil ook tegen iedereen zeggen, hier mee op te passen. Verslaafd (maar dan ook extreem verslaafd zijn) is niet leuk. Ik ben nog niet zó ver dat ik er alles voor doe om te spelen, maar ik speel wel aardig wat uren. Dus pas aub op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maple ;) Been there, done that. Maar het sprak mij niet zo aan x)
Gamers 4 life! Mijn "real life" vrienden zijn ook gamers, dus we spreken elkaar vaak genoeg. Hand oog coördinatie wordt beter, Engels, logisch denken, snel denken etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een game verslaving is net zoals een drugs, drank gok of andere verslaving... Je bent alleen nog maar daarmee bezig. vele gamers vinden het raar en saai dat "gewone"mensen een leven hebben. Je kunt het alleen nog over je favoriete game hebben en hebt vaak niet door dat het anderen verveelt. ( gaat bij velen zo, niet allen... men geeft er vaak teveel geld aan uit, het beinvloed de relatie met je geliefden, het beinvloed je situatie thuis en kan ook breuken veroorzaken... Omstanders weten vaak niwet meer wat te doen... alcoghol drugs en gokverslavingen zijn veel bekender...
Je stompt volledig af van de buitenwereld... vaak eet men ook nog meer dan normaal en wordt vatsig ( schrijf ik dat goed? ) men rookt meer.

poosje geen computer of helemaal van huis weg op vakantie puur om tot bezinning te komen is een goeie manier om eraf te komen... vaak gamet men om te vluchten van de werkelijkheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo iemand ik speel minstens 5 uur per dag en heb nergens last van En als ik soms last heb heel soms ga ik slapen en de volgende dag is het weg