Ik wil meer spieren en als ik buikspieroefeningen doe krijg ik rugpijn, dit komt denk ik door mijn in-geholde rugwelke oef. kan ik wel doen??

andere oef altijd welkom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Heerlijke buikspierpijn krijg ik van 'slalommen' in het water. Als je in het zwembad ligt, trek je benen dan op met je knieen naar je linker borst, benen terug naar beneden (knieen bij elkaar) en weer omhoog naar je rechter borst. Alsof je aan het skieen bent in het water. Houdt het minstens 10 minuten vol. Ik denk wel dat het persoonlijk is, ik voel dagenlang altijd de heerlijke spierpijn in de schuine buikspieren. Succes!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga Bikram Yoga doen, na 4 maanden heb je meer spiermassa dan na 5 jaar kickboksen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij buikspieroefeningen hoef je niet helemaal omhoog te komen, want dat is pijnlijk voor de rug.

Ga op de grond liggen en duw met je rug de holte zo plat mogelijk tegen de grond terwijl je heel iets (minimaal) omhoog komt. Doe dit 10x achterelkaar in een serie van 5.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crunches doen kan ook, op je rug liggen benen de lucht in en dan licht omhoog komen met je boven lichaam, werkt echt fantastisch. Lekker zwaar en geen last van je rug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel zwemmen, hardlopen en met gewichtjes op je borst sit-ups doen

Toegevoegd na 1 minuut:
of ga op de grond zitten en met uitgestrekte benen proberen je voeten 10 minuten 10 cm boven de grond te houden