Indeling judoles

Ik vroeg me af, als 15 jarige, hoe zit een judoles voor beginner eruit? En nog een vraag; ik kan mijzelf niet opdrukken, slechts een beetje. Iemand tips en envaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

En gem judoles begint met warming up: lopen, OPDRUKKEN, buikspieren, rekjen strekken, etc
Daarna valbreken, worpen, houtgrepen en ern stukje sparren
Opdrukken leer je het beste door het gewoon te doen. Iedere dag even. Je zult zien dat je binnen een paar weekjes rwsultaat boekt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb als veel jonger kind op judo gezeten, dus ik weet niet meer precies hoe het was, en het zal wel wat anders zijn dan bij 15-jarigen.
Maar in ieder geval zul je beginnen met een warming-up, en daarna echt aan het judoen gaan.
Je leert dan de technieken van judo.
In het begin leer je vooral valbreken, een heel belangrijk onderdeel bij judo. Je leert de judorol, lijkt op een koprol, maar is ook gebaseerd op valbreken.
Je leert verder in het begin de eerste beenworp, want die is het gemakkelijkste. Daarna andere beenworpen, schouder- en heupworpen en houdgrepen en wat later armklemmen. En de sutemi, die is helemaal leuk.
Aan het eind van de les ga je vaak nog even een wedstrijdje met een medeleerling doen.
Verder leer je de gedragsregels van judo, die best belangrijk zijn. Het is een heel beleefde sport, met groeten en buigen en zo.
Als je belangstelling hebt, kun je ongetwijfeld een of een paar proeflessen meedraaien bij de plaatselijke sportschool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste beginnelingen zullen iets niet kunnen, maar daarvoor ga je op les.
Je bent nu ook op een leeftijd dat je niet meer uitgelachen wordt om dingen die je niet kunt.
Ga gewoon eens kijken tijdens een les, of neem een proefles, om zelf te ervaren hoe het gaat.Je kunt hier wel blijven vragen stellen en aarzelen, maar waag gewoon de sprong. Niemand verplicht je de zwarte band te halen als je de gele ook voldoende vindt
anneliez