wat is gevaarlijker skiien of snowboarden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou zeggen even gevaarlijk maar met verschillend letsel bij een snowboard staan je voet vast naast elkaar en is de kans dat ie bijvoorbeeld je knie verdraait kleiner dan op ski's maar goed eigenlijk heb ik geen idee ik heb nog nooit op ski's gestaan :-)

Hoewel ik nooit geskied of gesnowboard heb lijkt skieen mij gevaarlijker. Omdat je met het skien je benen uit elkaar kunt bewegen en je vaak ook nog de skiestokken waarmee je je waarschijnlijk ook kunt verwonden

Ik heb ook nooit geskied of gesnowboard maar ik persoonlijk denk dat het allebei even gevaarlijk is. Bij skieen zijn je benen los van elkaar waardoor je een lies kan breken bij het vallen doordat je in een spagaat kan belanden maar bij snowboarden bijvoorbeeld denk ik juist dat je rug en nek meer belast worden bij een val, doordat je meer met je knieen gebogen staat en opzij naar beneden daalt is de kans op een arm, rug of nekbreuk groter (naar mijn idee).

Snowboarders Het merendeel van de wintersportongelukken blijken snowboarders te zijn. Van deze snowboarders blijkt de gebroken pols regelmatig de boosdoener: 28,9 % van alle snowboard ongelukken resulteert in een gebroken pols! Een reden om goed over polsbeschermers na te denken... "Achilles"-knie Bij de skiërs blijkt dat de knie de meeste klappen opvangt. Bij 14,1 procent van alle ski ongelukken gaat het om gescheurde kruisbanden te gaan. Dit schrikbarende cijfer geeft aan hoe belangrijk het is om bindingen goed af te stellen. bron: internet

Dat ligt er maar net aan hoe goed je het kan :p Voor snowboarden moet je je lichaam anders bewegen dan bij skieën, en de een ligt dat beter dan bij de andere. En hoe goed je het ook kan, je kan altijd omver geskied/ geboard worden. Het is nooit zonder risico's!

als je het allebei niet kan, is het allebei even gevaarlijk, snowboarden heeft minder risico's op botbreuken maar wel meer op blauwe billen/knieën. als je het echter wel kan, is het ook niet ongevaarlijk. door niet te overschatten wat je kan, kom je zonder kleerscheuren thuis tijdens mijn wintersport zie je allebei, zowel skieers als snowboarders in een banaan(brancard) de piste af gaan. Toegevoegd na 1 minuut: bij skiers ligt het er wel echt aan hoe strak/los de bindingen zijn afgesteld. een snowboarder heeft zijn voeten allebei vast, dus die valt op knie of billen. ik raad trouwens skieer en boarder aan altijd een helm te dragen.

(het is echt niet gevaarlijk ofzo) maar bij snowboarden gebeuren er meer ongelukken dan met skien snowboarden is wel veeeeeeeeeel leuker.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100