Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een sportschool de beste manier om aan je conditie te werken?

ik doe ook al aan fysiotherapie om aan me conditie te werken maar als de fysiotherapie is gestopt wil ik toch mijn conditie op pijl houden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vraag aan de fysio welke oefeningen je kunt doen in de sportschool of neem een personal trainer, maar het is zeker een goede manier om aan je conditie te werken. Veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, rennen fietsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan handig zijn, maar met zwemmen, wandelen, hardlopen, fietsen, traplopen, touwtje springen etc. bouw je ook conditie op.
Dit kun je op de sportschool doen (extra stok achter de dag), maar je kunt dit uiteraard ook gewoon thuis of buiten doen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Het ligt er aan wat je kunt doen, informeer bij je fysiotherapeut voor oefeningen die je thuis kunt doen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Voor vijf euro koop je in de sportwinkel een springtouw. Prima manier om aan je conditie te werken, voor bijna niks.
Verder kun je gaan hardlopen. Begin kalm aan, neem de tijd op en bouw langzaam uit. Iets moeilijker, maar goed te doen. Zorg wel voor goede schoenen en doe een reflecterend hesje aan als je in het donker gaat lopen.
Verder kun je thuis op een matje push-ups en sit-ups oefenen. Langzaam opvoeren.

Toegevoegd na 45 seconden:
Ik bedoel maar te zeggen: een sportschool is niet persé nodig. Met wat zelfdiscipline kun je thuis voor weinig geld ook veel doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om aan je conditie te werken is het opbouwen van discipline om te bewegen. Vervolgens maakt het weinig uit of je naar een sportschool, zwembad atletiekvereniging, voetbalclub of wandelpark gaat.

Het gaat erom dat je iets gaat doen wat je leuk vindtm dat hou je namelijk het langste vol.

Fysiotherapie is er niet voor het opbouwen van conditie.

Als geld een ondergeschikte rol heeft, adviseer ik een goede personal trainer. Je hebt dan een afspraak, dus je moet wel gaan. Hij/zij let op je houding, ademhaling en bedenkt oefeningen die passen bij jouw doel.

Ik heb zelf inmiddels een jaar een personal trainer (klinkt decadent, maar kost me minder per jaar dan een wintersport) en kan het iedereen van harte aanbevelen.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding