Hoe zorg je ervoor dat op je verjaardagsfeestje mensen met elkaar aan de praat raken die elkaar niet kennen?

Over een week geef ik een verjaardagsfeestje in een kroegje. Er komen ongeveer 20- 30 mensen, maar uit veel verschillende groepjes en ik zou het zo leuk vinden als ze elkaar een beetje leren kennen en niet alleen maar in hun eigen groepjes blijven praten. Suggesties over hoe ik dit kan bevorderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Wat je kunt doen (tip van Jamie Oliver) is overal in de kamer tafel(tje)s met hapjes neerzetten, zodat iedereen een beetje in beweging komt en blijft. Wat je ook zou kunnen doen is Zoek iemand die...-kaartjes maken. Is een werkvorm vanuit het onderwijs, je zet er weetjes over gasten op die jij zelf weet, en mensen moeten dan op zoek naar degene over wie het weetje gaat.

Het werkt sowieso het beste om iedereen aan elkaar voor te stellen! "Dit is..., hij werkt bij..., jij hebt toch ook een tijd in die branche gezeten?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Knip een paar ansichtkaarten in grote 'puzzel-stukken', en geef bij binnenkomst iedereen een stuk met een veiligheidsspeld, als 'broche'.
Ergens in het eerste uur vraag je dan, welk groepje als eerste zijn kaart compleet gelegd heeft - ze moeten dan op zoek naar elkaar, en 'passen' of de kaart één geheel wordt.

Veel meer zou ik niet doen : het wordt zo gauw te georganiseerd en daardoor 'kinderachtig'.
Wél is het natuurlijk jouw taak als gastpersoon, om evt. muurbloempjes onder de mensen te brengen....

(Wat ik ook wel eens gehoord heb : bij elke gang van een diner 1 plaats opschuiven, zodat je steeds andere buren hebt, maar dat is in een kroegje niet zo goed te doen. En verplicht na elk drankje met een ander gaan praten is ook te strak, lijkt me...dan lijkt het op speeddaten!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuk idee met de ansichtkaart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ iid een leuk idee, het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry - niet duidelijk : alle vrouwen de ene kant op, alle mannen de andere.....
Gewoon op de ouderwetse manier is het beste.
Je stelt mensen aan elkaar voor.
Marijke, dit is Betty, ik ken haar van ... en ik ken Marijke van....
En zo zorg je ervoor, als een goede gastvrouw door wat belangstellingsgebieden aan elkaar te koppelen, dat mensen met elkaar aan de praat gaan. Je stelt ze aan elkaar voor, vertelt iets, en je gaat snel naar de volgende.
Bedenk vantevoren thuis een beetje over wie je aan elkaar zou kunnen voorstellen, en wat je erbij zou kunnen vertellen.

Ach en dan gaat het echt wel lopen. Jouw aandacht gecombineerd met de aandacht van nieuwe mensen.....

Veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit werk na mij idee ook nog het beste vanwege de niet geforceerde manier :) +1