Hoe weet een biljarttafel of de bal die is weggespeeld en gekleurde bal is of de witte bal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
6.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan een biljarttafel dingen weten??

Het beste antwoord

Buiten de reeds eerder genoemde net iets andere maat van de witte bal. Heb je ook systemen waar in de witte bal een magneetje zit die als de bal is weggespeeld een schakelaartje omhaalt wat weer en klepje bedient waardoor de witte bal niet in de ballenbak verdwijnt.

Voordeel daarvan zou zijn dat je geen last hebt van het feit dat andere balmaten de speeldynamiek aantast.

(Maakt voor mij niets uit, ik speel altijd even slecht).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

De witte bal heeft een ander gewicht dan de rest van de ballen en valt er dus buiten, hierdoor weet de biljarttafel dat het om de witte gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook dat de omvang iets kleiner is, het is in iedergeval 1 van die 2
Witte bal is net iets groter dus kan niet door het gaatje(ergens in de tafel) van de gekleurde ballen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehh, je bedoelt omgekeerd, dat de witte bal kleiner is. Zodat hij juist door het gaatje kan om terug in het spel gezet worden. Juist de gekleurde ballen blijven achter totdat het spel opnieuw gespeeld moet gaan worden.
Iedere pocket komt uit op een 'buizen'stelsel met verschillende aftakkingen. De witte bal is iets kleiner dan de andere ballen. Daardoor kan hij via een gang gaan en ergens anders uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vroeg ik mij ook al af, ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De witte bal is groter mensen..... poolen allemaal niet zo vaak zekerssss?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan de aantal keren dat ik pool of snooker heb gespeeld op 1 hand tellen, maar ik kan me wel zo voorstellen dat elke biljartproducent hier zo zijn eigen methode voor heeft. Alle hier genoemde antwoorden zouden dus best goed kunnen zijn.