Zijn er betrouwbare instructie-DVD's over Nordic Walking?

Zo nee, dan de subvraag, is het verstandig het te willen leren van een DVD, of is het toch beter een expert in te schakelen?

Zo ja, heeft iemand titels, informatie over waar ze verkocht worden etc.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ik zou het sterk afraden om het met een video te doen. Ik heb een tijdje zelf les gegeven en pikte de mensen die alvast met een videootje aan de gang waren gegaan er zo uit.
Langs de wegen en in de bossen zie ik ook heel vaak mensen 'met stokken lopen', met andere woorden die prikken in het wilde weg en zeggen dat ze Nordic Walken. Af en toe vraag ik het wel eens aan iemand en meestal hebben zij idd 'het geleerd van een dvd'.

De technieken zijn een stuk lastiger dan het lijkt.

Mijn advies zou zijn, sluit je aan bij een plaatselijke groep, leer de technieken, hier kan je dan wel weer ter ondersteuning een dvd bij gebruiken, en als je de techniek onder de knie hebt kun je altijd nog kijken of je in een groep blijft lopen of dat je in je uppie verder gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is heel veel informatie te vinden op het internet,
zoals de site over sportwandelen.

Daar worden verschillende technieken beschreven:

Techniek
De basis- ofwel de gezondheidstechniek
De fitnesstechniek
Sporttechniek.

Volgens die site zijn de technieken zonder goede begeleiding niet aan te leren.
Maarja: ze promoten natuurlijk hun eigen cursussen.

Er is ook een filmpje te zien:
http://www.sportwandelen.nl/www/template.php?o=nordicwalking&c=techniek

Op het Nordicwalkingforum staan boeken en een DVD!
http://www.nordicwalkingforum.nl/nordicwalkingboekenendvds.php

Toegevoegd na 2 minuten:
http://home.tiscali.nl/eijlders01/nordicwalkingfilms.htm

Ik denk dat je het wel jezelf aan kunt leren en dan lekker thuis op je gemak oefenen, voor je de straat op gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diverse verenigingen hebben een NW afdeling,met een instructeur, zo krijg je praktijkles en kun je vragen stellen die dan ook worden beantwoord, wat je bij een DVD niet zal lukken. De RPV in mijn woonplaats heeft ook zo'n groep waar je op een rustige en prettige manier wordt geinstrueerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij een groepje is wel beter.
Maar als je nu juist niet een groepsmens bent
en liever alleen wandelt.