Waarom zijn sporten als bijv. voetbal vooral een mannensport?

Vrouwenvoetbal komt veel minder vaak voor en is ook veel minder populair, maar bij sporten als schaatsen en hockey doen de vrouwen wel volop mee.

Als ik (ik ben een meisje) ga voetballen, word ik ook veel raarder aangekeken dan wanneer ik ga schaatsen. Waarom is dit zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heel vroeger werden sporten alleen door mannen beoefend. Nog steeds merk je dat vrouwen als minder worden gezien in veel sporten zoals voetballen. Trek het je niet aan en ga lekker voetballen. Alleen daardoor al werk je mee om het te doorbreken. Ik ken veel dames diet voetballen, kickboxen en andere sporten beoefenen die voorheen als mannensport werden gezien. Maar door die vrouwen veranderd het beeld al steeds meer. Misschien komt het ooit nog goed en we mannen en vrouwen echt op elk gebied (niet alleen op sportgebied) gelijkwaardig gaan behandelen ;-). Sport ze!

Omdat voetbal meer een contactsport is, net zoals rugby of judo. Het is wat agressiever en 'harder'. Daarom doen jongens dat eerder.

Voetbal is in de VS juist weer een vrouwensport. Jongens vinden American Football juist echt iets voor echte mannen. Als je raar wordt aangekeken gewoon aangeven dat voelbal voor meisjes idd raar is, maar het gezamelijk delen van de kleedkamers en samen onder de douce weer veel goed maakt.

Omdat er vaak wordt gedacht dat vrouwen bepaalde sporten minder goed kunnen dan mannen, dat is ook wel zo omdat mannen meer spiermassa hebben, maar eigenlijk nog geen reden om iets een mannesport te vinden. Ook is het zo dat meisjes vaak later aan een sport beginnen omdat ze het op jonge leeftijd nog niet écht leuk vinden. En jongens beginnen vaak wel op jonge leeftijd. Maar verschil per sport ligt toch vaak aan de soort sport, zoals vechtsporten (hier zijn wel uitzonderingen op). Maar wat de precies reden is weet denk ik niemand.

in de vs is het juist een vrouwensport,niks mis mee !Ik voetbal ook en ben 50+ zelfs,ik trek me niks aan ,als ze raar naar me kijken,hier in europa. Toegevoegd na 5 minuten: Als je een beetje afwijkt van de rest wordt je sowieso gek aangekeken.vooral in europa.In Florida doen ze allemaal beetje gek en daar is het normaal.

veel jongens vinden het leuk. meisjes wat minder. maar er doen wel meisjes mee!! maar veel meer jongens vinden het leuk dus vinden mensen het een jongens sport. sommige mensen weten niet eens dat meisjes meedoen!

Bronnen:
voetbal

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100