Is 10 min cardio genoeg als je al een ander half uur kracht training hebt gedaan?

Ia dat genoeg en raak je dan vel kwijt voor je six pack

Weet jij het antwoord?

/2500

Cardio is om je conditie te trainen, doe je het in een lagere snelheid dan verbrand je vet. Je gewenste hartslag om vet te verbranden staat op het apparaat. Hoe meer vet je verbrand, hoe meer je spieren aan de oppervlakte komen. 10 minuten is echter niet veel. Minstens 30 minuten + krachttraining zal beter effect geven...

Sowieso verlies je geen vel. Wat wel kan is met krachttraining groeit de spiermassa waardoor de huid strakker om de spieren komt te liggen. Met cardio train je je uithoudingsvermogen, en het is een groot fabeltje dat je hiermee vet zou verbranden. Je lichaam verbrand glycogeen (suiker, koolhydraten ) en eiwitten ( je spieren ) ... Daarom is het belangrijk om zoetige dingen met het sporten mee te nemen. Wat mensen verwarren is het volgende. Na het sporten gaat je lichaam herstellen, HIERBIJ wordt er vet omgezet in nuttige stoffen ... RUSTEN IS BELANGRIJK! Ik kan je helemaal dood gooien met informatie, maar neem maar eens een kijkje op dutchbodybuilding forums. Nu zul je denken, dat zijn allemaal van die opgepompte anabole mensen? Dit zijn mensen die alles van hun eigen lichaam weten en ook dit!

jean heeft eigenlijk het antwoord al gegeven,maar wil dit nog even nuanceren... ikzelf begin mijn training met 15 min. cardio,dat wil zeggen : 5.min. bike , 5 min. cross en 5 min. roeien. lichaam is dan goed opgewarmd en begin dan met krachttraining voor ong. anderhalf uur. daarna weer cardio ...5 min. loopband en dan ong. 10 minuten uitfietsen. "zonder lucht heb je geen kracht"!! gebruik na je training een goede whey...eiwit dat simpel te koop is op internet. immers ... je lichaam gebruikt eiwit (spieren) om te verbranden.....en dit wil je dus niet...toch?? dat moet je dus compenseren met whey!! in het begin zul je aan gewicht winnen,maar dat komt omdat je spier kweekt en vet verliest,maar vet is lichter dan spier!!! let een beetje op je voeding...probeer je inname van suiker,zout en alcohol in toom te houden!! je hebt mischien al wel een super six-pack , maar je ziet het niet door je vet percentage?!!! goede voeding is hier het toverwoord!!! Toegevoegd na 20 minuten: vergeet niet dat je lichaam als laatste je vet zal gebruiken om te verbranden...ga geen suikers gebruiken tijdens je training...drink water,water,water...en meer niet!! en gebruik whey om afbraak van je spieren tegen te gaan! (na de training)!! gebruik van suikers tijdens training is hetzelfde als water naar de zee dragen..je schiet er niets mee op....het lichaam zal die suikers gebruiken om te verbranden.... dus....er veranderd dus niets !!!! je wilt verandering ...toch??? je hebt suiker nodig...maar door overmaat van suiker gebruik te reduceren zal je lichaam meer vet verbranden! ik eet een half uur voor mijn training een reep. zij het mars,snickers of bounty. dat is de suiker die je nodig hebt....meer niet!!!! je suiker moet wel op peil blijven,maar tijdens je training wil je graag dat er andere bronnen worden aangeboord om te verbranden..toch... na de training neem ik dus een whey-shake om verbranding van eiwit tegen te gaan en een sinaasappel om ervoor te zorgen dat mijn suiker-peil goed blijft!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100