Karate is een aanval en verdedigngs sport die gebaseerd is op de lege (kara) hand (te). Kung fu is een vechtkunst geheel gebaseerd op dieren zowel in de aanval als in de verdediging. In kung fu heb je ook vreselijk veel verschillende stijlen waarvan wing chung in NL wel een van de bekendste vormen is. Karate is in verhouding een simpelere sport om onder de knie te krijgen maar net zo effectief om jezelf te verdedigen. Kung fu is weer veel sierlijker en uitgebreder wat het aantrekkelijker maakt om naar te kijken. Bij Kung Fu heb je ook verschillende rituelen die in het karate niet voorkomen. Tip : kijk ook eens naar pencak silat. Ook gebaseerd op dieren en vergelijkbaar met Kung Fu alleen komt Pencak uit Indonesie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Grootste verschil:
Karate is een aanvals-, en een beetje verdedigingsvorm
Kung fu is alleen maar verdediging. Uitschakelen tegenstander als verdedigingsvorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karate betekend: lege hand. Dus bij karate word er per definitie geen wapens gebruikt, wat je bij Kung Fu wel vaak ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Open hand tog? Maar das vast zelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, echt lege. Net als in het woord karaoke. (lege stem).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karate kent wel degelijk kata's met wapens.
http://www.shotokai.com/ingles/others/weapons.html
Karate (japans) kan je beschouwen als een "vereenvoudigde" vorm van kung fu (chinees) . Alle tierelantijntjes zijn eraf gelaten en enkel de essentie van de bewegingen werd behouden.
Dit is een typisch japans fenomeen: ideeën adopteren, vereenvoudigen en herinterpreteren. Ze hebben dit in feite ook met het schrift gedaan, namelijk de chinese karakters overgenomen en er een eigen betekenis aan gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit zelf op karate en het betekent "lege hand" en het is in eerste instantie een "verdedig jezelf en geef een tegenaanval" sport, en wat kung fu precies inhoud weet ik niet.