wat zijn goeie oefeningen die je kan doen om je conditie op te bouwen.

graag oefeningen die je bijv binnen kan doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Touwtje springen, binnen de trap op en af, dan elke keer als je beneden bent 1 keer opdrukken succes!

De sportschool is ook binnen ;)

Voor het opbouwen van conditie moet je duursporten gaan beoefenen. In de sportscholen noemen ze het ook vaak cardio. Om het binnen te doen zonder rondjes te gaan lopen, kan je denken aan een hometrainer, ecliptische trainer, loopband of iets dergelijks. En dan opbouwen. Touwtje springen is ook een effectieve methode, maar dan moet je wel de ruimte en hoogte hebben. succes!

Maak en schema spreek met je self af dat je sochtens op gaat drukken. En smidachs iets anders.

Het opbouwen of verbeteren van je conditie is een proces dat je goed gestructureerd moet aanpakken en goed moet verdelen over een langere periode van tijd. Het is beter om het langzaam op te bouwen, dan het sneller te proberen en daarbij je lichaam te forceren met alle gevolgen van dien. Om je lichaam klaar te maken moet je verschillende zaken doen die met je conditie te maken hebben. Je moet je lichaam laten wennen aan beweging (lenig maken middels strekoefeningen), je lichaam moet iets sterker worden (krachtsport en andere oefeningen) en uiteraard moet je uithoudingsvermogen worden vergroot om te voorkomen dat je volledig uitgeput op de plaats van bestemming aankomt. Je kunt die kracht opbouwen door krachtoefeningen te doen. Dit kan bestaan uit gewichtheffen, maar bijvoorbeeld ook door opdrukken (armspieren) en sit-ups (buikspieren). Voor het versterken van je buik ga je op je rug op de grond liggen, handen naast je hoofd en je benen licht gebogen met de voeten op de grond. Kom nu een stukje omhoog met je hoofd, net genoeg om de spieren in je buik aan te spannen. Ga weer terug en begin opnieuw. Let er op dat je niet met je handen je hoofd omhoog tilt of je in plaats van je buikspieren je rugspieren gebruikt. Een andere oefening om je buikspieren te versterken gaat als volgt: liggend op je rug maak je met je benen in de lucht scharende bewegingen. Dit doe je door je benen beide omhoog te brengen in een hoek van tussen de 45 en 90 graden. Doe nu je voeten uit elkaar en weer tegen elkaar en herhaal dit enkele malen. Ook bij deze oefening geldt dat je moet opletten dat je je buikspieren traint en niet je rugspieren beschadigt. Je armen versterk je door simpele opdrukoefeningen te doen. Ga op de grond liggen met je buik op de grond. Zet je handen net onder je schouders op de grond en druk jezelf een stukje omhoog terwijl je lichaam gestrekt blijft. Zak weer door je ellebogen en begin opnieuw. Het is beter voor zowel je lichaam als de effectiviteit om vaak langzaam om te drukken dan snel een paar keer omhoog te komen. Gewichtheffen kun je op verschillende manieren beoefenen. Het belangrijkste bij gewichtheffen is dat je jezelf niet te zwaar belast. Ga daarom naar een erkende sportschool om kracht op te bouwen. Het verkeerd uitvoeren van gewichtheffen kan immers zware blijvende schade toebrengen aan je spieren.

Bronnen:
http://www.healthylives.nl/beweging/Gezond...

Misschien heb jij een fitnessapparaat? Ook al is het alleen maar zo'n stepapparaat, het kan allemaal. Als je de wii hebt kan je ook wii fit spelen en bijv. gaan joggen, dat klinkt heel makkelijk maar jog jij maar 'n een halfuurtje; wel eerlijk hè? Maar genoeg dingen eigenlijk Gr. Leeswonder

Een zak confetti over de grond uitstrooien en dan zo snel mogelijk alle stukjes oprapen, snippertje voor snippertje. succés!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100