welke spieren train je het meest met een roeimachine in de sportschool

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Dat voel je wel als je de oefening doet toch?

- Buikspieren
- Armspieren
- rugspieren

Je kan er ook een goede conditie van krijgen, weet alleen niet onder welke spiergroep dit valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xJensz, faal niet zo.

- Beenspieren
- Rugspieren
- Armspieren

In die volgorde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep. En daarna de buikspieren. Hoe fouter je techniek, hoe beter je je buikspieren traint, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs je bilspieren kan je hieraan toevoegen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oh ja?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahaa.... kenje zu nie voelu dan ;-p Wil er nog wel even aan toevoegen, dat je been en bilspieren minimaal getraint worden indien je op zo'n roei-apparaat in de sportschool zit. Dit geldt echt meer voor de mensen die in de echte "bootjes" zitten, waar de weerstand van de zitting op de rolbar toch echt wel zwaarder is. Als je op zo'n roei-apparaat in de sportschool een keer te hard met je armen trekt lig je zo aan de andere kant van de school haha..
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je op zo'n sportschoolapparaat je benen NIET traint, ben je totaal verkeerd bezig. Ik weet niet wát je dan doet, maar je moet maar eens een kenner vragen of je je rug niet naar de mallemoer helpt met zo'n gebrek aan techniek. In een echte roeiboot heb je juist *minder* weerstand van je bankje dan op een roeiapparaat. Dat komt niet door het bankje, want die weerstand is verwaarloosbaar ten opzichte van je inspanning. Het komt doordat het roeiapparaat stilstaat, en je dus je volledige lichaamsgewicht heen en weer beweegt. In een boot is dat anders. Daar beweegt je lichaam ook heen en weer door de boot, maar die boot is niet vast verankerd aan het water. De boot gaat dus óók heen en weer tijdens het roeien. Als ik in een bootje zit, met de punt van de boot op 10 cm van de walkant, en ik maak een stevige haal om snel van de kant weg te komen - dan raakt de boot de kant! Dat is het effect van het heen en weer bewegen van de boot. Juist daarom is een betere roeimachine ontwikkeld. Die zie je nooit in sportscholen, maar die machine geeft veel beter het bootgevoel dan zo'n standaard machine. Kijk op http://www.rowperfect.com.au/ voor een filmpje van het roeien op zo'n machine. Je ziet dat de roeier bijna stilzit tijdens de roeibeweging. Oh, en wat je niet kunt zien, maar wat wel zo is:
--  De *benen* doen het werk.
--  De rug helpt mee, maar slechts aan het einde.
--  De armen maken de beweging slechts af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow +je ;-))