Hoelang moet een lichte sportblessure genezen? (zie uitleg)

Ik doe aan turnen en elke keer als ik iets doe waarbij ik mijn benen wijd moet, zoals een radslag of arabier, voelt het alsof er iets verkeerd schiet in mijn lies. Doorgaan met radslagen en etc. is dan pijnlijk. Echter, als ik gewoon loop of andere dingen doe waar ik mijn benen niet wijd voor hoef te doen (zoals salto's) dan heb ik nergens last van. Elke week ga ik naar turnen en elke week schiet het weer verkeerd. Ik vroeg aan mijn trainer wat het was en hij zei tegen me van dat ik dan waarschijnlijk iets verrekt hebt, hij had het ook over een aanhechtingsplaats van een pees met een spier in de lies. En dat ik het dan eigenlijk niet goed laat genezen, waardoor het elke week weer terugkomt. Mijn vraag is nu, na hoelang niet turnen zal het weer helemaal goed zijn? Dus dat als ik een radslag maak het niet meer 'verkeerd schiet'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Rust is inderdaad de beste optie, ik zou zeggen een week of 4?
Maar als je dit zeker wilt weten kun je het beste naar een fysiotherapeut o.i.d. toe gaan.
Deze kan je het beste vertellen wat je precies mankeert en hoelang je moet rusten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een soortgelijke blessure gehad. Ik ben een hardloper, voor hardlopers is het ook geen onbekende blessure. Ik kon bij wijze van spreken de hele dag lopen, zonder problemen, maar als ik klaar was was het hinkepinke. Na maanden naar een sportarts gestapt, via fysiotherapie werd ik met gewichtenoefeningen (met halter) begeleid. Maar voordat het echt voor de volle 100% weg was was het zo'n anderhalf jaar later. Zoiets kan dus wel slepend zijn. Dus, volkomen rusten is geen optie voor je, je bent er dan te lang uit, maar op dezelfde voet verder gaan, maar niets forceren, desnoods sla je eens een weekje over. Wellicht is het verstandig ook een fysiotherapeut te raadplegen. Doorgaans worden er 12 behandelingen vergoed door je ziektekostenverzekering.
Beterschap in ieder geval.