Moeten whey proteïne voor of na het sporten worden ingenomen. In principe beide. Maar op welk moment als je op een dag niet sport?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op je rustdagen, de dagen dat je niet sport, kan je gewoon je shake nemen. Ik neem ze altijd, ook als ik niet train. Meestal neem ik er 1 bij mijn ontbijt, zo kan je weer lekker de dag door. Maar ik kan het je ook aanraden, elke avond, uurtje of half uurtje voor het slapen gaan. Eiwitten kan je lichaam namelijk altijd gebruiken, ook al je niet sport. Toegevoegd na 37 seconden: Op dutchbodybuilding.com zullen ze dit bevestigen.

Dat ligt aan je complete schema, niemand kan er zo antwoord op geven. Ik raad je aan om je op dit forum aan te melden: http://forum.dutchbodybuilding.com/ en het daar te vragen. Deze mensen zijn erg ervaren. Toegevoegd na 34 seconden: Ik ging ervan uit dat je bodybuilder was. Welke sport doe je? Anders moet je het even op een hardloopforum vragen, het ligt aan allerlei factoren.

Ligt ook weer aan het soort eiwit. Vaak staat het ook de verpakking.

over het algemeen moet je na het trainen een proteine shake drinken ,dat is voor herstel. train je niet dan hoef je ook die shake niet te nemen. vraag in de sportschool ook eens naar aminozuren.

Je spieren herstellen zich na de training, je kunt de eiwitten dus het best na de training nemen.

Als ik ga sporten drink ik altijd 2 shakes, 1 voor het sporten en één na het sporten. Eiwitten zijn van belang ook tijdens het sporten, je wilt immers niet dat je lichaam energie voorraden gaat halen uit je spieren! Als je niet sport die dag, zal ik 1 shake drinken, maakt volgens mij niet zoveel uit wanneer, zitten nauwelijks calorieën in en bevatten nagenoeg geen koolhydraten. Je moet voor jezelf bepalen wanneer je zo'n shake het liefste drinkt.

Ik doe zelf aan krachttraining en mij werd geadviseerd om zowel voor het trainen als na het trainen zo'n shake te nemen. Reden is dat je, als je zonder voor-shake gaat trainen, je eerder verzuurt en je lichaam dus ergens anders de energie vandaan haalt. Door het wel te nemen een uurtje ervoor of zo wordt het tijdens het trainen aangevuld waardoor je langer door kan. Erna is natuurlijk om het nog meer aan te vullen. Dit moet je wel binnen een half uur nuttigen wanneer mogelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100