ik heb nog lichtjes spierpijn van het fitnessen maar wil vandaag eigenlijk weer gaan trainen. is dit verstandig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat is zeker verstandig! Maar doe het dan wel verstandig. Omdat je nog lichtjes spierpijn hebt is het belangrijk om rustig aan te beginnen, als het ware een soort warming-up te doen. Lichte pijn tijdens het fitnessen kan en zodra je warm bent merk je dat de pijn minder wordt en zelfs weg gaat. Omdat je spieren warm zijn heb je er geen last meer van tijdens het fitnessen en als je het niet overdrijft kan de spierpijn zelfs weg blijven, ook na het afkoelen. Let wel goed op dat als je een tijd bezig bent en het pijn blijft doen. Dan moet je wel stoppen om te voorkomen dat je jezelf gaat overbelasten, want dat is wel schadelijk. Laat je desnoods op de sportschool verder informeren als je twijfelt.

Ja waarom niet!! Hoe vaker je gaat heb je er steeds minder last van!!

Hangt er vanaf, als je kracht training hebt gedaan kan je beter een dag wachten, cardio kan nooit kwaad

DAt kan prima, echter is het verstandig om om de dag kracht met cardio af te wisselen, omdat je spieren ook nog wat moeten herstellen.

Ja je kunt weer gaan fitnessen, maar zorg ervoor dat je deze spiergroepen niet te zwaar belast. Heb je gisteren hard gefietst ga dan vandaag bijvoorbeeld armspier oefeningen doen. Of hardlopen. De spiergroep waar je last van hebt is namelijk nog aan het herstellen. Niet alleen zul je niet zo goed kunnen sporten als gister maar het helpt ook niet bij het herstel van de spieren. Cardio kan ook niet altijd. Hierbij geldt ook dat je spieren traint (longen, benen, armen) en die moeten ook weer herstellen. Maar je kunt wel een lichte training doen. Stevig doorwandelen in plaats van hardlopen bijvoorbeeld. Vetbranding (+/- 60% van je maximum hartslag) kan wel altijd, omdat je hierbij geen spieren traint. Alleen zorg er wel voor dat je niet dezelfde spiergroepen gebruikt.

Dat kan prima! Mits je geen bodybuild achtige oefeningen zijn geweest. Spieren moeten namelijk altijd 24 uur rusten om te kunnen herstellen. Maar als jij cardio hebt gedaan kan jij rustig weer gaan trainen vandaag. Mits het klopt wat je zegt en het slechts een lichte spierpijn is. Want anders zou je toch beter nog even kunnen rusten.

Als vuistregel kun je het beste om de andere dag spiertraining doen. Door je spieren te forceren, en dat doe je met spiertraining op een hopelijk gecontroleerde manier, beschadig je het weefsel enigszins. Het herstel vergroot je spiermassa. Je kunt wel iedere dag trainen maar wissel dan de spiergroepen, waardoor ze toch om de andere dag kunnen herstellen.

Ja Juist. Als je een paar keer achter elkaar gaat word de spierpijn steeds minder!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100