Kan je jezelf trainen om nog sneller te sprinten?

Welke oefeningen? en heeft het te maken met je conditie of helemaal niet. En welk soort eten bevorderd het sprinten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

sneller sprinten wordt alleen tegen gehouden door het aantal snelle type spiervezel (type 2) en efficientie/techniek. natuurlijk heeft het ook te maken met je conditie, maar deze is trainbaar. na de geboorte ligt vast hoeveel type 2 (snelle) of type 1 (langzame) spiervezels iemand heeft, type 2 veranderd heel snel in type 1 als je alleen maar duursport. een duurloper wordt nooit een sprinter een sprinter wordt later altijd duurloper. dus hoe jonger je bent, hoe harder je eigenlijk nog kunt sprinten. training voor jou: train niet te lang, dus paar sprintjes per dag, en vooral rust tussendoor.

Een gouwe ouwe, Doe plaatjes lood in je schoenen of onder je schoenen. Iedere week / maand een extra plaatje. Hierdoor moet je meer gewicht meeslepen en zullen je spieren nog beter hun best moeten doen. Uiteindelijk wordt je sneller.

Het is vooral genetische bepaald. Je hebt korte en lange spieren in je benen. De meeste mensen hebben meer lange spieren. De korte spieren worden echter gebruikt om te sprinten en te springen. Je kunt ze trainen door veel te springen. Springen met een licht gewicht in de handen. En squat oefeningen doen in de sportschool. Wat een heeeeele goeie manier is om sneller te sprinten is dit: 5 min opwarmen 15 seconde zo hard als je kan sprinten Dan 15 seconde lopend rusten Die moet je totaal 8x doen. Doe dit 3x per week en je conditie en sprint snelheid schieten vooruit.

Ja, dat kan. En ik heb wat tips voor je: Neem grote stappen en doe dat snel. Dan kom je veel sneller vooruit!

een oud amerikaanse top sprinten, ben zijn naam ff kwijt, had een eigen manier ontwikkeld om zijn snelheid te verhogen. hij rende een berg af met een heling van zo'n 45 graden. dit heb je vast zelf ook wel is gedaan, ik kleine schaal. je moet dan namelijk heel snel rennen om je benen bij te houden. ik raad niet aan om gelijk zo'n berg af te rennen, das vrij gevaarlijk namelijk. maar misschien kan je het gebruiken op kleine schaal!

interval trainen . Dit is ; 200m sprinten 200m uitlopen en terug sprinten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100