Waarom is sporten goed?

Naast het feit dat het gezond/ goed voor je lichaam is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

O.a. om de navolgende redenen:

1. Sporten verlaagt je hartslagfrequentie.
2. Sporten vermindert de kans op een hartkwaal.
3. Sporten vermindert de kans op een beroerte.
4. Sporten verlaagt je bloeddruk.
5. Sporten vermindert de kans op darmkanker.
6. Sporten zorgt ervoor dat je botten sterker en gezonder worden .
7. Sporten zorgt voor een betere bloedsomloop en sterkere longen .
8. Sporten geeft een gezondere huidskleur en het je huid elastisch te blijven.
9. Sporten helpt je overtollig gewicht te verliezen en je gewicht op peil te houden.
10. Sporten reguleert je bloedsuikergehalte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Allerlei redenen, afhankelijk van je persoon en de sport.
Allereerst maakt het in je lichaam endorfine aan, een natuurlijk hormoon dat zorgt voor een geluksgevoel. Door sporten voel je je, soms nog uren, gelukkiger.
Daarnaast zorgt het bij teamsporten voor een gezellige teamband. Je leert samenwerken en in een groep opereren.
Bij individuele sporten leert het je bijvoorbeeld doorzettingsvermogen, onafhankelijkheid en motivatie.
Daarnaast vinden veel mensen sporten gewoon leuk, en dat is af en toe ook niet zo slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de ontspanning en de sociale contacten.

Toegevoegd op 18-06-2009 19:11:58
Kinderen spelen en volwassenen doen dat ook graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sporten is niet goed voor de mens. Je kan het boek 'lichamelijke oefening' van Midas Dekkers lezen en de wereld gaat voor je open. De waarheid wordt verteld.
Dieren sporten ook niet niet en zijn zo fris als een hoentje.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beschouw Midas Dekker nou niet bepaald als een autoriteit op sportgebied... Alleen al het gegeven dat hij de vergelijking maakt tussen dieren en mensen zegt genoeg
Ik ben het eens met Wimmie. Ik heb het ook ooit eens geprobeerd maar 3 weken en 2 blessures verder heb ik het weer voor gezien gehouden :-) Dat was een teamsport..

Kijk, af en toe een stukje wandelen, fietsen, Wii Fitten etc kan best goed voor je zijn om je lichaam wat toonbaar te houden maar overdrijf niet zoals vele wel doen.

En topsport... de gemiddelde topsporter haalt de 65 niet. En als ie het toch haalt.. niet lopend door alle blessures.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Energie kwijt, zodat je je weer beter kan concentreren als je bijvoorbeeld weer moet leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt even een rush van energie op momenten dat het er niet echt toe doet, zo zou je een rush kunnen overleven op momenten dat het er wel echt toe doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook goed voor je mentaliteit: Je wordt 'sportiever', in teamverband vooral, ontmoet mensen, verlegt je pijngrenzen, leert jezelf kennen. Het is niet allemaal lichamelijk, maar ook mentaal.