Wie heeft goede tips om de onderkant van je bovenarmen te trainen en af te laten slanken? De zgn. "kipfiletjes".

Ik heb helaas vrij forse bovenarmen, het zit ook in de familie. Nu ik aan mijn knie geopereerd ben en niet mag/kan sporten worden mijn armen ook weer dikker. Ik zoek dus "huis tuin -en keukentips" om mijn kipfiletjes weer wat uit te dunnen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neem bijv. een 2 liter fles die vol is en houdt die met 2 handen vast. Steek vervolgens beide armen omhoog en laat de fles dan achter je hoofd zakken door je armen te buigen. Dan strek je je armen weer tot ze met de fles omhoog wijzen. Herhaal dit zo vaak je kunt. Wanneer dat te makkelijk wordt kies je iets zwaarders. Vervolgens zet je een binnendeur open en steun je met beide handen aan weerskanten tegen het kozijn (de deur is natuurlijk aan de andere kant). Doe een stap achteruit zodat je wat schuin naar voren hangt. Laat jezelf nu langzaam naar voren zakken door je armen te buigen en duw jezelf terug. Doe dit zo vaak als je kunt. Deze oefeningen verstevigen de spieren aan de achterkant van je bovenarmen, waardoor de slapheid langzaam maar zeker af zal nemen. Toegevoegd na 10 minuten: Het beste is op drie fronten in actie te komen en wel ; Let op je voeding, eet gezond en niet te veel, kies voor vezels, fruit en groente en drink tenminste 1 l. water per dag. Matig suiker en alcoholgebruik. Ten tweede is het een goede gewoonte , zeker als je boven de 20 bent, een goede creme te gebruiken die je huid soepel houdt. Soms kan het voorkomen dat zich cellulitis vormt. Gebruik in dat geval cellulitiscrème. Massages kunnen ook hun steentje bijdragen omdat ze de bloedcirculatie stimuleren en vocht afdrijven.

vind iets waarmee je jezelf kan optrekken met je armen en doet dit elke dag een aantal keer (steeds vaker)

Eerst zorgen dat je hele lichaam wat opwarmt. Door bijvoorbeeld 10 minuten vrij vlot op de plaats te joggen. En dan met lichte gewichten van zon 10 kg drie series van 15 keer te doen. En dit dan twee a drie keer in de week doen. Zorg dat je bij het gewichtheffen de spieren in je bovenarmen gebruikt en niet die in je onderarm.

Met gewichten je armen de lucht hangen, zoals Jezus aan z'n kruis hangt en dat even vasthouden zo. Of je armen voor je uit houden, dan voel je die spieren vanzelf wel. Maar niet te vaak per dag doen, want het is zeer vermoeiend voor je armen. Sccs ermee.

Armen op de hoogte van j schouders, linker hand helemaal naar links, rechter helemaal naar rechts. Dan en dan snel met korte slagen op en neer bewegen

Als je aan je knie bent geopereerd, kan je ook zittend oefeningen doen. Pak een paar gewichten, en train vooral triceps voor je kipfilets. Oefeningen zoek je gewoon op Google; type in: triceps exercise of iets dergelijks.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100