Dat kan zeer weker wel. Maar dan vooral bioj zware inspanning of erg warm water. Het heeft echter geen nut want de afkoelende werking krijgt je door het verdampen van zweet, ewat niet gebeurt in het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk! theoretisch gezien zweet een persoon die zwemt.

als je logischerwijze kan bedenken dat in principe iedereen dit doet bij voldoende inspanning .

de hoeveelheid zweet weet ik niet, en ook of het water hier zouter van zal worden.

bovendien is het algemeen bekend dat een persoon die zwemt kan zweten
maar ook dat een persoon die zweet kan zwemmen

zwemmen is namelijk: gecoördineerd door het water voortbewegen. (scheelt je misschien een moeilijk vraagstuk...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha jaaaazeker. ik doe zelf aan zwemmen en je merkt er niks van hoor, maar je zweet wel degelijk! Wij hadden laatst een 30 min. test en dan moet je 30 min. achter elkaar zwemmen, als je dan klaar bent heb je ook nog eens een knalrood hoofd. Dat betekend gewoon dat al je lichaams warmte zich naar boven heeft verplaatst!

Toegevoegd na 1 minuut:
en ik denk zeker dat je daarom ook zweet