Heb jij ooit een ballonvaart gemaakt? Hoe vond je dat? Wat vond je het leukst, wat het minst leuk? Vertel je ervaringen!

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden en verrassende verhalen van jullie vlucht(en)!

Picture for question
14 jaar geleden
in: Sport
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
29 Juni ga ik er een maken. :-)

Het beste antwoord

3x en het blijft mooi. Moet er wel een beetje wind staan zodat je wat afstand af kunt leggen. Je hebt geen last van turbulentie zoals in een vliegtuig, je drijft heerlijk rustig door de lucht. Zodra de gasbrander open gaat hoor je de honden onder je blaffen.
De eerste keer zaten we in een vrij kleine mand (4 personen) en hadden we veel vaart bij de landing. Om af te remmen vlogen we met de mand door de top van een boom, landden vervolgens op een voetbalveld waar jeugd aan het voetballen was en lieten een spoor van zo'n 20 meter achter, met de mand op zijn kant. De jongens hadden de grootste lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het enige dat ik leuk vond was toen we steeds hoger gingen, daarna is het koud en gaat het erg langzaam. het moet niet lang duren want dan word het vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit zo'n vaart gewonnen door mee te doen met een radiospelletje bij Veronica.

Het leukste daarvan is natuurlijk het uitzicht. Het minst leuke kan ik niet zo bedenken. We zijn in ieder geval goed geland tussen de koeienvlaaien. Opvallend vond ik wel dat je helemaal geen wind voelt daarboven, maar da's natuurlijk logisch, want je gaat met de wind mee.

En 't gekke is: als ik op het dak van een hoog gebouw sta, krijg ik toch een raar gevoel in mijn maag, maar in zo'n mandje, vele malen hoger, had ik nergens last van.

Ik zou het best nog wel eens willen doen, maar het is nogal prijzig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ooit eens gedaan. Het was echt geweldig, mindere kanten zou ik me zo niet kunnen bedenken. Het gaat voor je gevoel trouwens verbazingwekkend snel omhoog met zo'n ballon, daarnaast is het erg stabiel, het lijkt helemaal niet of je in een gammel mandje onder een ballon hangt.

Ik kan het zeker aanraden, maar het is inderdaad wel duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel mooi en heerlijk stil daar boven terwijl je onder je toch aardig wat auto's en dergelijke ziet. Je kunt heel ver kijken; vanuit Breda zag ik de zee liggen alleen ligt alles in de verte heel dicht op elkaar door de perspectief vertekening waardoor het moeilijk herkenbaar wordt (Zeeuwse eilanden heel kort en breed).
Niet leuk; kan ik niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat een keer gedaan, samen met mijn moeder. Helaas zat het weer tegen en zijn we niet erg hoog geweest, en ook niet erg ver.
Ik vond het wel leuk, want het was over mijn geboortestad en dan herken je de straten en huizen. Erg leuk om foto's te maken van een rotonde van boven af.
Niet leuke dingen kan ik me niet bedenken, hoewel het landen redelijk hobbelig was, maar dat is juist wel weer spannend.
Ik zou het zo weer doen... Als ik het kon betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele dubbele en zware herinneringen aan deze vraag....

Mijn moeder kreeg de reis aangeboden omdat ze ongeneeslijk ziek was en niet lang meer te leven had.
De reis werd haar aangeboden door de stichting Dreamfoundation.

Zij wilde dit blijkbaar graag, maar heeft ons daar nooit iets van verteld omdat ze ons financieel niet wilde belasten (Was totaal geen probleem geweest!) en iemand van een website over pijnbestrijding waarmee ze contact had heeft haar toen blijkbaar voorgedragen.

Op 9 April 2006 hebben mijn moeder, mijn vrouw en ik toen vervolgens op uitnodiging een vlucht gemaakt vanaf Amersfoort naar ?

We stegen op, alles ging mooi en snel, we gingen veel sneller omhoog dan je zou verwachten.
We vlogen ruim een uur richting noord-oosten en Ma had het ontzettend naar haar zin! (Wij ook, maar waren toch uiteraard bezorgd over haar gezondheid, want ze was acht maanden daarvoor ook al aan haar heup geopereerd)

Het uitzicht tijdens de vlucht was fantastisch en de stilte was verbijsterend mooi!

Toen zouden we gaan landen.
De piloot had een terrein op het oog, maar we kwamen uit bij een terrein waar net de maïs was geoogst en daar stonden de overgebleven restanten (spiezen)!
De piloot steeg snel weer op (wat niet zo snel gaat, want de tijd dat een ballon hoogte gaat krijgen lijkt in zo'n geval een eeuwigheid te duren!)
We konden ternauwernood een electriciteitsmast ontwijken.
Bij de 2e poging hadden we teveel landingssnelheid en moesten weer snel omhoog om een snelweg te ontwijken.
Even later vonden we een geschikt weiland en werd de landing ingezet.

Dit ging ook weer te hard en de mand kantelde, stuiterde en sleepte meters over het hobbelige land, terwijl we Ma hoorde gillen dat ze pijn had.
Toen alles onder controle was en we allemaal van de schrik bekomen waren, bleek de pijn gelukkig gezakt en was haar droomwens vervuld.

14 Dagen later zagen we (en gaf ze zelf ook aan) dat ze het op het juiste moment had gedaan en daarna niet meer had kunnen doen.
Vijf maanden later, 5 augustus is ze overleden.

Onze herinneringen? Gemengd.

Maar tenslotte; doe het, laat je niet weerhouden en geniet ervan!
Goeie vaag. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooiste vond ik de stilte die je ervaart als je boven het landschap zweeft.
Heel onwerkelijk was het. Mensen op de grond vinden het ook mooi en zwaaien allemaal. Traditioneel wordt er nadien champagne geschonken en we hadden een gezellige picknick op de plaats waar we landden. Je hebt echt het gevoel iets unieks mee te maken.
Het volblazen van de ballon en het verwarmen tijdens de vlucht (wat dan weer wel behoorlijk lawaaierig was) zijn leuke dingen om te zien en ook de serieusheid van de ballonvaarder, de bestuurder zeg maar. Het is echt een vak.
Het minst leuke was het landen. De mand kwam toch met een redelijk vaartje op de grond terecht maar dat mocht de pret niet drukken.