De meisjes die in Amerika bij sportwedstrijden de show maken noemt men cheerleaders. Maar is het eigenlijk geen groep cheergirls met één cheerleader?

Althans, dat lijkt me toch logischer? Er kan toch maar één leidster zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.6K

Het beste antwoord

Nee want het doel van Cheerleaders is naast het aan moedigen van het team. Het publiek op te jutten om 'hun' team aan te moedigen. Dus eigenlijk begeleiden ze het publiek bij het aanmoedigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

To cheer = juichen, aanmoedigen. De cheerleaders leiden het publiek bij het juichen en aanmoedigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle meisjes van de aanmoedigingsgroep heten cheerleaders.
De aanvoerster van de groep wordt; 'Captain of the cheerleaders' genoemd, in het Nederlands heet ze 'de aanvoerster van de cheerleaders'.
13 jaar geleden
de "cheer" doet heel het publiek, de groep cheerleaders leidt de cheers van ditzelfde publiek, daarom sloven ze zich ook uit... ze zijn eigenlijk de meest enthousiaste fans. oftewel cheerleaders