mijn zoon heeft per ongeluk in een binnenzwembad geplast. word dit bad dan verzuiverd. of worden die bacteriën allemaal gedood?

mijn zoon heeft per ongeluk geplast in een binnenzwembad.
worden die bacteriën en al die ander stoffen gedood?
als iemand het weet graag een reactie.

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet voor niets, dat er méér chloor in zwembaden wordt gedaan tijdens kinderzwemlessen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat dit echt om je zoon die in een zwembad heeft geplast, of heb je last van smetvrees? Ik kan me niet voorstellen dat één in een zwembad plassend eigen kind zóveel interesse - ik zou bijna zeggen obsessie - met zwembadwaterzuivering teweeg kan brengen als jij gezien je vragenhistorie hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je weet HOEVEEL mensen er in een bad plassen.............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Suzy: ik dacht ook aan zwembad psychose
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@MarieAnne: heb je de andere vragen van de vraagsteller ook gelezen?

Het beste antwoord

Hoewel het niet aan te rade is opzettelijk in een zwembad te plassen , kan een enkel plasje niet zo veel kwaad. Niet voor niets zit er chloor in het zwembad, maar urine is nog bij lange na niet de meest kwalijke stof die er in terecht komt. Vrij steriel zelfs.

Anders is het wanneer een kind per ongeluk in het zwembad poept (wat gelukkig weinig voorkomt, want op een of andere manier werkt water ook bij heel jonge kinderen remmend op de 'poepreflex' - in tegenstelling tot plassen, dat je meestal moet zodra je het water raakt).

In dat geval (vooral als het dunne ontlasting betreft, want een mooie keutel kun je er nog wel aardig uitvissen waarop het chloor de rest doet) moet inderdaad het zwembad nog wel eens (gedeeltelijk) geleegd, schoongemaakt en opnieuw gevuld worden. In mijn hele leven heb ik dit echter nog maar 1 keer zien gebeuren, dus ik ga er van uit dag het vrij zeldzaam is.

Chloor doodt inderdaad de meeste bacteriën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Chloor, in de vorm van chloorbleekloog (natriumhypochloriet, NaOCl), is in Nederland maar ook daarbuiten, het meest gebruikte desinfectiemiddel voor zwembadwater aangezien het relatief eenvoudig in gebruik en goedkoop is. Door de oxyderende werking van chloor in het zwembadwater worden ziektekiemen, bacteri‰n en organisch 'afval' afkomstig van de zwemmers vernietigd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Urine is in principe steriel, en dus eigenlijk het minst erge dat in het water terecht kan komen. Huidschilfers, haren, snot en poep, dat kun je ook allemaal in een zwembad tegenkomen. IDD doodt het chloor de meeste boosdoeners en het water wordt ook gefilterd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt hier al naar gevraagd, o.a. hier:

http://www.goeievraag.nl/vraag/water-gereinigd-grote-pomp-binnenzwembad.122144

Het antwoord is nog steeds: ja, het water in een binnenzwembad wordt gezuiverd.