Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gevolgen slecht uitgevoerd fitness oefeningen?

Hallo,

Ik fitness nu ongeveer 1 jaar. Dat doe ik 2x-3x in de week.
Ik merk regelmatig dat ik mijn oefeningen te snel en dus verkeerd uitvoert. Wat kan hier het gevolg van zijn?

Verder zie ik geen duidelijk groei in spiermassa. Maar kun je ook zonder hulpmiddelen als eiwit shakes , creatine en dergelijke spieren kweken?

Mijn laatste vraag is: Is spierpijn en/of uitputting een indicatie dat je een oefening goed heb uitgevoerd?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
842

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1 het gevolg kan zijn dat je de spier die je wilt trainen helemaal niet belast word, of verkeerd belast.

2 Je kan ook goed groeien zonder eiwit en creatine, maar kijk eens hoe je familie is gebouwd, sterk,iel, dik, of dun? Verder zijn er weinig negatieve eigenschappen bekend met creatine, en het is goedkoop bij sommige sportzaken te halen, dus ik ze":"waarom geen creatine"? of houd je te veel van een biertje...

3 spierpijn is geen indicatie dat je een oefening goed hebt uitgevoerd, las je spierpijn langer dan 2 dagen aanhoudt is het zelf een teken van verkeert gebruik van apparaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

spierpijn betekent niet altijd dat je een oefening goed hebt uitgevoerd als je een intensieve oefening gedaan hebt die je normaal niet doet kan spierpijn een gevolg zijn maar als je een goede conditie hebt en de zelfde oefeningen regelmatig uitvoert kan het niet goed zijn als je altijd spierpijn krijgt dan moet je toch wat regelmatiger trainen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding