Hoeveel calorieën mag je dagelijks verbranden als je gaat sporten?

volgens mij heb je een bepaalde limiet.
ik wil vergelijken met wat ik laatste tijden aan het doen ben. En welke sport is de beste(volgens jullie) en de leukste waar je dan ook volhoudt en leuk vind tijdens sporten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Die limiet is niet algemeen aan te geven.
Hangt er helemaal van af hoe oud je bent, hoe je op gewicht bent, wat je allemaal doet en vooral ook wat je allemaal eet.

Vergelijk: Een tourwielrenner eet 9.000 kilocalorieën per dag!!
Dat verbrandt ie dan ook.

Welke sport het best is om calorieën te verbranden: dat zijn de duursporten waar je heel moe van wordt.
Dus rennen en skaten en wielrennen (of spinning in een sportschool).

Onderstaande top 10 lijst is gebaseerd op een persoon met een gewicht van 73 kg. en beschrijft het aantal calorieën die per uur verbrand worden. De waarden zijn een benadering, de exacte hoeveelheid hangt onder andere af van factoren als intensiteit en spiermassa.

500 calorieën verbranden op 10 manieren:
1. 986 Hardlopen met 13 km/h
2. 500 Calorieën verbranden Manier 2: 913 Skaten
3. 500 Calorieën verbranden Manier 3: 730 Taekwondo
4. 730 Touwtje springen
5. 657 Steppen
6. 584 Joggen met 8 km/h
7. 511 Backpacken
8. 511 Squashen
9. 511 Skiën
10.511 Aerobics
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij mag je wel net zo veel verbranden als je wilt, alleen moet je, als je tenminste niet wilt afvallen, het wel weer aanvullen met (gezonde) voeding.
Als je veel sport, is het ook verstandig om tussendoor nog wat te eten/drinken. Om flauwtes en etc. te voorkomen.
En sport moet je opbouwen, het is natuurlijk nooit verstandig om opeens uit het niets je heel zwaar te gaan inspannen.