Word al het water gereinigd met de grote pomp in het binnenzwembad? En reinigd deze pomp ook de allerkleinste vieze dingen?

word al het water gereinigd met de grote pomp in een binnenzwembad?
en worden er ook de allerkleinste dingen mee gereinigd zoals bacteriën enz...........

ik hoor graag een reactie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je zorgen maakt over de kwaliteit van het water in het bad waar je wilt gaan zwemmen.bel het zwembad en vertel je verhaal.Men wil je echt wel laten zien hoe alles werkt zodat je met een gerust hart durft te zwemmen.

Antwoorden (5)

en pomp reinigt niks, deze pompt alleen.
hoe er vedder wordt gerijnigt hangd af van het systeem. zoizo filters vaak gevolgt door UV bestraling voor doden bacteerien en ja dan heb je ook nog een dosis chloor.

dus ga er maar van uit dat 90 % van de troep er wel uit gefilterd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het water wordt gereinigd met o.a. filters. Net zoals bijvoorbeeld het water uit de kraan is gereinigd. En ja, het hele punt is dat daarmee ook de allerkleinste vieze dingen uit het water worden gehaald. Verder wordt er bijvoorbeeld chloor aan het water toegevoegd, waardoor bacteriën al het loodje leggen vóórdat ze ooit het zwembad uitgepompt worden voor reiniging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ja andere vraag ook beantwoord

ja het water in een zwembad word gefilterd dat gebeurd continu.in het bad waar ik werkte werd al het wate(dus de gehele inhoud aan liters)r in twee uur tijd door een zandfilter gezuiverd.Dat is een grote ketel met een meter zand op de bodem daar komt van boven af water bij en dat gaat er aan de onder kant weer uit alle onzuiverheden blijven op het zand liggen als het water word gespoeld draait men dit proces om er word dan vanuit het bad water door het filter gepomp van onderen af de toegan naar het bad is afgesloten en het water komt dan met de onzuiverheden in het riool terecht.Zodoende word het filter weer schoon gemaakt.er word op iedere bezoeker een echt flinke hoeveelheid water ''gespoeld''het chloor in het bad bind ook viezigheid aan zich,maar dat is een chemies proces dat ik je niet uit kan leggen.dat word dagelijks minimaal 2keer gecontroleerd zodat het binnen de norm valt,Het water in zwembaden is echt schoon'naast de controles die het bad zelf uitvoert worden er door de provincie ook onaangekondigde controles gedaan,en zijn er vrij strenge sancties op overtredingen,besturen van baden zorgen er echt voor dat alles in orde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet "vlokmiddelen" niet. Dit middel word toegevoegd aan het water om zelfs de aller kleinste deeltjes ( denk aan huid schilfers) die ook door een filter zouden gaan, te binden, en zo een grotere massa krijgen, door een filter "gevangen" te laten worden. Voor de rest zuurgraad in de gaten houden, om een juiste chloor dosering te bewerkstelligen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pomp stuurt het water naar een filter, meestal een zandfilter waar heel fijn zand in zit.
Dat zand reinigt het water op grove vuiligheden. Het chloor wat in een zwembad gebruikt wordt door alle bacteriën en houd het water vrij van algen en dus mooi helder.
Verder kunnen er nog wat toevoegingen in het bad gedaan worden maar dat hangt van het gebruik en kwaliteit water af.
Voor een mooie uitleg zie link.