88 wordt vaak niet gewaardeerd, omdat de achtste letter van het alfabet de H is, en HH zou staan voor "Heil Hitler".
Het nummer 14 kom ik overal in het voetbal tegen, terwijl deze toch niet meer gebruikt zou mogen worden en voor altijd aan Cruijff zou moeten toe behoren.

Ik las eergisteren trouwens een artikel dat in Amsterdam een paar mensen waren aangehouden en bekeurd, omdat ze het nummer 1312 op hun trui droegen. Dit refereert aan ACAB, wat weer "All Cops Are Bastards" zou moeten betekenen...
Dit ligt dus blijkbaar enorm gevoelig. Ik dacht dat we niet meer zo bekrompen waren tegenwoordig, maar goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt als shirtnummer neem ik aan.

Ten eerste is het wel een erg ongebruikelijk groot nummer. Nergens voor nodig. Past amper op een shirt.

Verder wordt 14 88 door sommige mensen geassocieerd met neonazistische uitingen. Zie de link.

Een nummer, dat een negatieve klank op kan roepen hoort natuurlijk niet thuis op het sportveld, waar sportiviteit en fairplay juist moet gelden.
AlphaLimaSierra