Tellen oefenwedstrijden zoals Bra-NL mee voor de fifa-ranking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Ja doe tellen zeker mee! Maar wel minder zwaar dan officiele wedstrijden in bijv kwalificatietoernooien

Toegevoegd na 59 seconden:
Die*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zwwaar? Wat is de verhouding ongeveer? Weet je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik heb echt geen idee. Maar hoe groter het toernooi en hoe belangrijker de wedstrijd en hoe sterker de tegenstander hoe meer punten. Een oefenwedstrijd tegen brazilie geeft meer punten dan een oefenwedstrijd tegen een klein voetballand dat laag op de ranglijst staat. Hierdoor is er ook niet echt een factor te bepalen vrees ik. Waarschijnlijk gebruikt de fifa wel een formule maar ik weet niet waar je die zal kunnen vinden
Standaard krijg je 3 punten voor een overwinning en 1 bij een gelijkspel. Vervolgens komen er factoren bij als vriendschappelijk of niet, kwalificatie of finale, sterkte van tegenstander etc. Kijk en lees eens op http://en.m.wikipedia.org/wiki/FIFA_World_Rankings waar totale uitleg staat.