wat is de dr bibberregel?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het schijnt een regel te zijn bij de elfstedentocht?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat je niet de patiënt raakt en de stukjes uit zijn lijf halen..? Misschien iets specifieker zijn? Toegevoegd na 3 minuten:
N.a.v. je uitbreiding: Geen idee wat dit is met de Elfstedentocht, sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet de Elfstedentocht, maar baanschaatsen.

Antwoorden (5)

ga van A naar Z zonder iets aan te raken.
intussen kom je overal langs, neem je kennis van de situatie ter plekke. na afloop kun je rapport uitbrengen. was het moeilijk of viel het wel mee, bleef je onderweg haken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam Dr. Bibber werd bedacht door Mark Tuitert voor een nieuwe regel van de ISU. De internationale schaatsbond verbiedt sinds deze zomer dat schaatster op het rechte stuk de middenlijn overschrijden met hun volledige schaats. Doen ze dat toch, dan volgt diskwalificatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop de "Dokter Bibber" regel in het schaatsen

Sinds dit seizoen is er binnen het langebaan schaatsen de regel dat er op het rechte eind niet meer over de rechte lijn geschaatst mag worden. Deze druist in tegen de techniek van het schaatsen en is niet in "geest van de sport". Schaatsers zijn tegen maar ook het publiek.

je mag dus niet met je schaats over de middenlijn heenkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dokter bibberregel is een nieuwe regel die zijn naam dankt aan schaatser Mark Tuitert.

Deze nieuwe schaatsregel zorgt ervoor dat de schaatser gediskwalificeerd word zodra de schaatser met de schaats over de lijn schaatst op het rechte stuk in de langebaan afstanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen regel bij elfstedentocht maar bij langebaanschaatsen. De regel houdt in dat je (ook op de rechte einden) niet over de lijn mag gaan met je schaatsen.