Hoe kan ik een supergrote drie delige sneeuwpop maken?

Ik zou graag een gigantisch grote sneeuwpop willen maken van zo'n 3 meter hoog.. Sneeuw is er genoeg, maar wat ik mij afvraag is hoe ik dat erg groot en zware middenlijf op de onderste bol kan krijgen zonder dat deze breekt. Wellicht is er iemand met ervaring in het bouwen van sneeuwpoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Ik lees dat je echt een supergrote sneeuwpop wilt maken. Ik neem aan dat voorzichtig bol voor bol een zwaar karweitje gaat zijn! Het lijkt me inderdaad het handigst als je wacht tot de sneeuw het beste is.

Ik weet uit ervaring dat het rollen van de bollen geen moeite is, maar het bovenop elkaar leggen, zoals jij beschrijft 3 bollen, is echt niet makkelijk ook al ben je met 4 man!
Wat ik tegenwoordig doe is eerst een grote bol rollen en daarna verder begin op de eerste bol, door heel veel sneeuw erop te leggen en zelf de vorm goed te krijgen.
Dat zie je hier bijv. ook: http://www.sneeuwpopbouwen.nl/plaatjes/sneeuwpoppen.jpg
Voor ledematen kun je vast genoeg dingen vinden om in te steken en sneeuw er omheen te doen tot het hard wordt.

Succes ermee lesboules! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kwestie van heel voorzichtig er op leggen, en vastzetten door middel van wat sneeuw tussen de sneeuwballen te drukken.

Hier nog een uitgebreide omschrijving voor het maken van een sneeuwpop:

http://hobby-en-overige.infonu.nl/diversen/48016-sneeuwpop-maken-hoe-doe-je-dat.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gaat het allerbeste werken als de sneeuw goed plakt. Hiervoor moet het rond het vriespunt zijn, dus wacht tot het op z'n warmst is op de dag (rond 2 uur 's middags) of totdat de weerman zegt dat het rond de 0 graden wordt.

Dan is het een kwestie van drie grote ballen stevige rollen, waarbij je er voor zorgt dat de onderste 2 niet helemaal rond zijn, maar een flink afgeplatte bovenkant en onderkant hebben. Als de sneeuw goed plakt, is hij ook goed samen te drukken en krijg je dus stevige ballen die niet breken als je ze op elkaar stapelt. Doe het stapelen met z'n tweeen, dan gaat het nog beter en breken de ballen minder snel.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij deden er vroeger een waston onder. Die bekleedden we dan met sneeuw en niemand die het zag. Daar wordt je sneeuwpop een stuk lichter van.
Ik weet niet of er nog wastonnen bestaan, maar met een stevige doos moet het ook lukken, lijkt me.
Succes!