Wat is ' (lose) the game' nou precies?

Zelfs na het lezen van de site www.losethegame.com en de reeds gestelde vraag hier op GV snap ik het niet..

Hoe begin je ermee? En hoe verlies je? Door eraan te denken..? Dat doe je toch al als je de site leest?

Wie kan het me duidelijk uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap er ook niks van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort snafu, ssdd'tje, operation mindf*ck. Grappig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van de stomste internetspelletjes ooit dus waaraan je gewoon niet mee moet willen doen. Ik zie er de lol niet van in ieder geval. De manier waarop je je verlies moet melden is ook lekker waterdicht. Het is dus ook gewoon een soort van bezigheidstherapie ;)

Het beste antwoord

Een heel interesant principe. Als iemand zegt: Denk niet aan een roze olifant, dan denk je aan een roze olifant. Lose the game zorgt ervoor dat je bewust bent over het nadenken. Ook is het erg interesant dat het zinnetje: You lost the game, een zinnetje is dat zichzelf waarmaar op het moment dat het gelezen wordt. Een self-fulfilling prophecy eigenlijk.

Het is eigenlijk een meme, of grap, tussen meerdere mensen. Het idee is dat wanneer je verliest (dus als je er aan denkt), dat je dit op een of andere manier bekend maakt, waardoor iemand anders weer verliest en zo spreid het mind-virus zich uit.

Nu spelen 2 jongens uit mijn groep het nu al twee maanden, en bijna alles wat ze nu zien associëren ze met "the game", waar ze dus om moeten lachen of dergelijke. Ik zelf vind de game niet heel boeiend en reageer er dus niet meer op.

Het gene wat het leuk maakt is waarschijnlijk de drang om andere mensen er aan te herineren. Zo heeft een leraar tijdens een college tussen een van z'n dia's het woord "the game" gezet.

En dit beantwoord je vraag dan hopelijk! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel simpel. Als je er aan denkt, heb je verloren. Dus door het lezen van jouw vraag, heb ik zojuist ook weer verloren :(

Over een paar weken lees je er weer eens iets over en denk je bij jezelf: shit! verloren. Dat is zo'n beetje de grap.

Succes met het "spelen" van the game.

Owh ja, technisch gezien heb je door het lezen van dit antwoord ook alweer verloren. Haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.losethegame.net/faq/#whatisthegame