Waarom gaan vissers liefst vroeg, liefst in de regen, liefst in het groen gekleed vissen?

Ik krijg bijna medelijden met hun... Of heeft het allemaal een speciale functie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
8.4K
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat begrijp je direct wanneer je hun vrouw ontmoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps....

Het beste antwoord

Vissen azen in het algemeen het meest bij schemer, dus
's morgens vroeg of 's avonds tegen het vallen van de avond. Als het regent komt er meer zuurstof in het water, waardoor de vissen actiever worden. De groene (of donkere) kleding, is om niet te veel af te steken tegen de oever, waarop ze meestal zitten.
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als het regent zitten de vissen hoger en vang je ze beter.
als je heel vroeg bent of savonds als het schemert dan zitten er ook meer vissen.

en ja doe regenpakken zijn vaak groen, en tis een mooie schutkleur
13 jaar geleden
s`morgen vroeg dan bijten de vissen beter .
En omdat de vissen schrikachtig zijn gaat die groene regenpakken beter in de naruur op .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals bekend, is groen in tegenstelling tot rood een veilige kleur. Vissen die omhoog kijken zien, dat het groen is en denken dan : Hé groen, mij kan niets gebeuren en ....HOPPA!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft er geen medelijden mee te hebben. Ze kiezen zelf om in barre omstandigheden buiten te zijn. Mogelijk willen ze niet dissonant zijn in hun omgeving en passen ze hun kleuren aan aan de natuur. Het heeft voor zover ik weet geen effect op het vangen van vis. Jagers liepen vroeger ook in het groen met het idee dat ze dan voor de dieren niet opvallen. Ondertussen zie je ook de fluoriserende kleding in de jacht komen. Hun prooi ziet dat toch niet. Mogelijk geldt voor vissen en vissers hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou bijna denken dat ze in de regen een beetje sympathie over brengen naar de vissen toe...het groen is een natuurkleur wat goed past bij de vroege vissers.