Weet iemand nog een leuke Sinterklaas bezigheid voor volwassenen?

Een spel of iets dergelijks.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (4)

Iedereen verkleden als zwarte piet of sinterklaas en dan strippoker doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je koopt per persoon 5 of 6 onzinkadootjes van 2-5 euro. Vervolgens gooi je die op een hoop en ga je dobbelen. Gooi je 6 dan mag je een kadootje van de hoop pakken.

Als de hoop leeg is heeft iedereen waarschijnlijk enkele kadootjes.

Dan zet je een eierwekker op bijv. 20 minuten en ga je weer dobbelen. De spelregels kunnen dan zijn:

6=kadootje bij iemand anders wegpakken
5=kadootje weggeven
4=kadootje ruilen met iemand naar keuze
3=kadootje aan iemand links van je geven
2=niets
1=draaien met dobbelen. Ging je met de klok mee, dan ga je vanaf dat moment tegen de klok in totdat iemand weer 1 gooit.

Zo kun je eindeloos varieren en het gaat natuurlijk niet om de kadootjes maar om de hilariteit.

Verpak bijvoorbeeld een mok in een grote doos, dan verwacht iedereen daar een groot kado in.

Veel plezier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Leg de spelregels vooraf wel heel goed uit, want mensen kunnen ineens heel fanatiek worden.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt heel leuk om te doen!
laat iedereen een pietendiploma halen.
degene die het best heeft gescored wordt hoofdpiet en... (verzin maar)
-Sinterklaasmemory: de leden zoeken twee dezelfde prentjes met sinterklaasafbeeldingen.
- Cadeaus in schoorsteenwerpen: De leden moeten een aantal dozen in een ton oid gooien.
- Dobbelen: De leden werpen een zo hoog mogelijk aantal ogen met de speciale Sinterklaas en Piet- dobbelsteen.
-Sinterklaasliedjes raden: fluit of neuriet een liedje en de leden raden
- Cadeaus inpakken: de leden pakken een aantal dozen met krantenpapier in. Zo snel mogelijk!
- Een wortel eten spreekt voor zich
- Van dak tot dak springen: er staan een aantal stoelen en de leden springen van stoel tot stoel, of bank, of ...
- Zak tillen: Met een gevulde zak een parcour afleggen
- Op het dak klimmen: op en af een ladder klimmen
-pietenparcour: over de bank, onder stoelen, over tafel, ...
-zaklopen
-dakrandlopen
Verzin het maar.
Uit ervaring weet ik dat dit heeel hilarisch kan worden onder 'volwassenen'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
twee jaar geleden deden we een spelletjesavond, diverse spellen aan 3 tafels. stelletjes, alleenstaanden, één volwassene met kind(eren), met sinaasappeltjes, warme wijn en warme chocomel, lekkere kruidige taarten.
het was erg leuk!