Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke schoenen kun je best gebruiken om te dansen?

Ik ben begonnen met beginners cursus Salsa en merk dat ik niet de juiste schoenen heb. Ik heb schoenen nodig met een harde zool, welke lekker glijdt. Maar aangezien ik het voor de lol doe en als beginner wil ik er niet gelijk 150 euro voor betalen.

Vraag me dan ook af hebben ze bij de schoenenwinkels zoals schoenenreus, schoenen die je hier goed voor kunt gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde net beginnen over de fijne dansschoenen met bandje over de enkel, precies het juiste hakje en goede leren zool die ik het liefst heb, toen ik me realiseerde dat sjors waarschijnlijk geen meisje is...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ik ga dansen dan draag ik schoenen met een leren zool. Zelf geef ik de voorkeur aan Van Bommel, maar het kan ook minder. Bij schoenenreus en scapino hebben ze ook redelijke schoenen voor dit doel.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, niets danst zo goed als leren zolen. Kunststof zolen kunnen gladder zijn, maar dan zijn ze ook zó glad dat het een nadeel wordt in plaats van een voordeel.

Andere antwoorden (4)

inderdaad een schoen die goed om je voet past en die een goed voetbed heeft is heel belangrijk

je moet natuurlijk ook letten op niet al te gladde zolen maar dit kun je een beetje verminderen door een aardappel door te snijden en met de binnenkant over je zool te wrijven

en ja die hebben ze ook bij de scapino
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden