Sinds wanneer wordt er in de Eredivisie met shirtreclame op de borst gespeeld?

Daarbij zou ik graag in ieder geval willen weten sinds wanneer Ajax met shirtreclame speelt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.1K

Het beste antwoord

Shirtreclame in de Eredivisie komt voor sinds het voetbalseizoen 1982-1983. Ook voor Ajax was dit het eerste seizoen waarin men met shirtreclame speelde. De eerste shirtsponsor van Ajax was TDK. Daarna volgde ABN Amro en sinds het seizoen 2008-2009 is het Aegon.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ter vergelijking:

Het 2e shirt is een shirt uit het seizoen 1981-1982, duidelijk zonder shirtreclame!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De shirtreclame is in 1982 door de KNVB ingevoerd. Echter was het Excelsior die z'n tijd ver vooruit was, die hadden namelijk in 1974 voor het eerst een verkapte vorm van reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste club was FC Volendam. Maar net als bij excelsior een jaar later was het een verkapte vorm van reclame.

Toegevoegd na 41 seconden:
FC Volendam had de reclame in 1973 op zijn shirt.