Is het verstandig om over te stappen naar Adidas voetbalschoenen?

Als je een vrij brede voet hebt. Ik heb de afgelopen jaren met Mizuno voetbalschoenen gespeeld maar de kwaliteit valt me nogal tegen (na enkele maanden scheuren er al dingen af enzo, terwijl ik het nieuw gekocht heb)

Nou wil ik dus liever overstappen naar een ander merk, en ergens had ik gelezen dat Adidas schoenen ook wel goed zijn voor brede voeten. Nou weet ik alleen niet of dit voor alle modellen geldt? (M'n oog viel op F10.9)

En dan nog een vraag, zit er qua schoenmaat veel verschil tussen de merken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.3K

Antwoorden (4)

De schoenmaat kan zeker per merk, maar ook qua model nog verschillen. Het is dus zaak, dat u in de winkel eerst goed gaat passen. Evt kunt u daarna het uitgekozen model nog via internet via een onlineshop bestellen, aangezien dat vaak voordeliger is, maar dus wel eerst even goed passen in de sportzaak. De deskundige kan u ook vertellen over hoeveel uitloop een bepaalde schoen heeft.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is er niet een site ofzo voor dit soort dingen waar je kan zien wat de verschillen tussen merken zijn? (of aanwijzingen welke maat je van een bepaald model zou moeten kiezen) In de winkel bij mij in de buurt heb ik namelijk nooit dit model zien staan.
Adidas maakt vooral schoenen voor de iets bredere voeten. Er zit dan ook een duidelijk verschil tussen nike en adidas voetbalschoenen. Ik heb zelf de adidas copa mundial en deze zijn echt zeer geschikt voor de bredere voet. Heb vroeger altijd op nike gevoetbald en merk gewoon dat adidas voor mij beter geschikt is. Ook is het natuurlijk zo dat als je met brede voeten in smalle schoenen speelt, de schoenen sneller uitscheuren bij de zoolrand. Hoop dat je wat hebt aan deze info. Ik weet trouwens alleen dat de copa mundial en de kaisers zeer geschikt zijn voor brede voeten. De f10.9 volgens mij ook, maar het beste kun je gewoon even langs de voetbalshop gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er niet so'n verstand van, maar ik heb zelf op voetbal gezeten, en ik heb best wel brede voeten, en adidas schoen zaten mij altijd lekker:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mizuno, die heb ik ook gehad. Eens maar nooit weer, inderdaad binnen enkele maanden gescheurd... zit zelf ook met brede voeten, zit dus in hetzelfde schuitje als Jou. Iets wat je even moet weten is dat er een soort van 'revolutie' is als het gaat om voetbal schoenen, ze worden steeds breder en alle merken doen er aan mee, ik heb zelf ondervonden dat nu opeens alle voetbalschoenen lekker zaten, nike, adidas zelfs puma. Heb nu zelf voor nike gekozen, maar ik verwacht dat je geen 'risico' loopt met de aanschaf van adidas schoenen, die van erg goede kwaliteit zijn en die wel lang zullen meegaan, in vergelijking met mizuno.