Welke tacktiek moet het Nederlands elftal nu toepassen om het Spaanse tik-tak voetbal te neutraliseren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

omdat de bal bij tik tak spel wat trager diep gaat heb je tijd om te groeperen rondom de bal en dan met een extra stoorder dit soort spel te beteugelen,en als het de stoorder lukt een bal te verovereneen snelle counter inzetten,maar de kwaliteit op het veld geeft meestal gewoon de doorslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat Nederland vooral lekker van de ruimte moet profiteren die ontstaat in de counter, en Spanje heeft tot nu toe moeite met scoren, in tegenstelling tot Nederland. Vooral niet gek laten maken, en laat Bert maar iets moois bedenken. En anders moet Gio maar weer 's van afstand knallen, of Sneijder uit een corner inkoppen...;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon hun eigen spel blijven spelen.
En niks aanpassen aan de tegenstander,gisteravond was er ook tik-tak van uruguay,en toch kregen we kansen en scoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon net zoals"in voorgaande wedstrijden; je eigen spel spelen. Duitsland deed dat niet, en werd volledig weggetikt door Spanje. Alhoewel ik Spanje hoger inschat dan Nederland, moet Nederland een kans maken als iedereen in topvorm is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat Spanje niet kan scoren en zelf wel één of meerdere goals maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen spel spelen, zorgen dat je het middenveld beheerst en laat Spanje zich maar aan ons aanpassen ipv andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland moet zich niet aanpassen aan spanje, het eigen
spel spelen, en zich niet laten verrassen door dat z.g
tiktakspel, lef tonen en als het kan spanje overlopen,
Achterin zijn zij niet zo sterk, dat heeft de wedstrijd tegen
de duitsers aangetoond.De duitsers hebben hier te weinig
gebruik van gemaakt.
De kracht van spanje is het middenveld , en niet achterin.