Worden premies (en dergelijk) die door de KNVB aan de spelers van het NL-11tal worden uitgekeerd betaald met belastinggeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K

Het beste antwoord

De KNVB genereert zijn inkomsten uit oa:

-Verkoop televisie rechten
-Contributie amateurs
-Opbrengsten van oefenwedstrijden
-Sponsoring

Dus in zoverre worden de premies welke op het WK worden uitgekeerd niet van door de Nederlandse belastingbetaler betaald.

Overigens heeft de Nederlandse voetbalbond heeft al vijftien miljoen euro aan WK-premies verdiend door de prestaties van Oranje.
Mocht Nederland zelfs wereldkampioen worden, dan loopt dit bedrag nog veel verder op. De wereldkampioen krijgt 24 miljoen euro van de FIFA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, door de FIFA, de spelers mogen alleen belasting afdragen aan de staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle FIFFA premies worden uitbetaald aan de KNVB en niet aan de spelers, de KNVB bepaald hoeveel de spelers krijgen en steken de rest in hun eigen zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totally correct. +1
Volgens mij door de sponsors van het NL-11tal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spelers zijn zelf verantwoordelijk voor de afdracht van
de belastingen,dus wat zij krijgen van de K.N.V.B is bruto.
Voor elke speler zal de belasting anders zijn, omdat zij
niet allemaal hetzelfde verdienen ( verschillende clubs en
in verschillende landen woonachtig ).

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je bedoeld dat de premie betaald wordt met onze
belasting centen, dan is het antwoord neen.
De K.N.V.B heeft zelf inkomsten van de fifa e.z.v.