Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom spelen AZ en Excelsior dit weekend (12, 13 en 14 december 2025) geen wedstrijd?

Er worden maar 8 wedstrijden gespeeld, terwijl er 18 clubs in de competitie meedoen.

Picture for question
een uur geleden
in: Voetbal

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dit weekend zijn er waarschijnlijk wedstrijden ingepland voor de Nederlandse nationale ploeg of andere competities die prioriteit hebben.

Omdat er 18 clubs in de competitie zijn, is het normaal dat niet iedereen elke speelronde een wedstrijd speelt. De competitie gaat meestal in een bepaald schema, en soms zijn er weken waar een aantal teams vrij is.
(Lees meer...)
een uur geleden
Eigenlijk zou dit weekend AZ tegen Excelsior spelen (14 december).
AZ heeft gevraagd om deze wedstrijd te verplaatsen naar een andere dag.
Gisteren (11 december) moest AZ uitkomen tegen FC Drita. Deze wedstrijd was heel belangrijk voor AZ omdat ze een ronde verder wilden komen in de Conference League. Ze hebben trouwens glansrijk gewonnen. 0-3.
Binnen de VriendenLoterij Eredivisie kan een wedstrijd inderdaad verplaatst worden als Nederlandse deelnemers zich moeten voorbereiden op een komende wedstrijd aan de Conference League. Dit geldt ook voor de Champions League en Europa League.
(Lees meer...)
54 minuten geleden
Antoni
21 minuten geleden
@Kleinduimpje, veel dank voor je antwoord! Ik volg het voetbal niet zo heel actief, maar vind het wel leuk om het allemaal een beetje bij te houden. Dat er ook wel eens 8 wedstrijden in één weekend worden gespeeld in plaats van 9, was me nooit eerder opgevallen. Ik was er erg verbaasd over!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing