De sterkte zit hem in het feit dat ze bij de beste vier van de wereld horen. De zwakte is dat de halve finale hopelijk het eindstation is voor de Zuid-Amerikanen.

Om toch wat concreter te zijn, ze hebben een hele goede voorhoede met Diego Forlan als sterspeler. Ook Cavani, groot talent spelend bij Palermo (volgend seizoen mogelijk Inter) en Suarez (al is die geschorst) en Sebastian Él Loco' Abreu. Op het middenveld lopen enkele slopers rond die flink kunnen uitdelen. Achterin is Lugano spelend bij Fenerbahce de absolute leider in de verdediging, een hele goede speler. Naast hem de talentvolle Godin van Villareal. Zij vormen een goed blok. Met twee redelijke vleugelverdedigers en een redelijk keeper, Muslera van Lazio. Ze leunen vooral op de ingevingen van de voorwaartsen, de rest zal zich voornamelijk concerteren op verdedigen.
Normaal gesproken moet deze tegenstander te verslaan zijn. Als je Forlan weet uit te schakelen ben je al een eind op weg.
Echter, dit is een wedstrijd op zich. Op een WK is het soms zo dat de vorm van de dag en het feit dat beide ploegen voor een historische finale plek spelen eerder het verschil maken dan de kwaliteiten van de spelers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Luis Suarez....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strontmazzel, zie 119de minuut tegen ghana
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sterke kant is dat ze veel geluk hebben gehad,om zover te komen.
Ze hebben weinig goed voetbal laten zien ,en laten tegenstander het spel maken om dan een keer met een uitval te scoren.
Maar wel een stugge ploeg waar nederland op dood kan lopen.
Maar theoretisch kunnen we ze hebben,en ze zullen er voor gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er al enkele genoemd , en wil er een aan toevoegen
dat is de hardheid in hun spel, het provocerende naar de
tegenstander.
Nederland zal zich hiervoor goed op moeten voorbereiden
en zich niet laten provoceren.
Een rode kaart is snel gegeven, en kan een wedstrijd snel
naar hun hand zetten.