Is er wel eens iemand als speler, en als coach wereldkampioen geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Franz Beckenbauer

Toegevoegd na 2 minuten:
En wie weet, dit jaar misschien wel Diego Maradona.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij was eerder! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks, ook een plus voor jou, want jij was eerder met maradona.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ , en nee Maradonna gaat het helaas niet halen dit jaar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop van wel. Tenzij Nederland hem in de finale moet gaan bestrijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie je maar Conan :) ook geen Maradonna dit jaar. Kijk het was simpel te analyseren, in de eerste wedstrijd zag ik al dat de achterhoede van Argentinië een gatenkaas was. Daar kom je tegen mindere goden mee weg, omdat je zulks kunt compenseren met een geolied middenveld en een behoorlijk aanvallende voorhoede.
Naar gelang een toernooi vordert vallen successievelijk de mindere goden af en krijg je te maken met technisch hoogbegaafde tegenstanders. Die het absoluut niet in hun broek doen voor spelers als Messi, Mascherano, Teves, Hinguain. Dus los je de gatenkaas in de verdediging niet op,( Burdisso, Demichelis, Samuel, allemaal zwaar beneden hun kunnen ), dan heb je gaandeweg het toernooi een essentieel probleem, want je komt tegen tegenstanders die zulks zonder probleem afstraffen. En zo was ik al overtuigd dat Argentinië dit jaar never nooit de beker in de lucht zou houden. Buiten het feit dat ze een coach hebben die op het veld geniaal was bij vlagen, maar absoluut geen kaas heeft gegeten van coaching.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helaas gelijk gekregen Oblomov! Ik had meer van Maradona en zijn team verwacht. Volgens mij heeft hij er wel een hechte club van gemaakt.
Helaas hebben ze zich in hun laatste wedstrijd van de mat laten vegen. Denk dat het nu Nederland - Duitsland zal gaan worden in de finale.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een beetje mazzel krijgen we een re-match tussen Nederland en Duitsland, ik heb de vorige editie nog op mijn netvlies staan na 36 jaar :)
Het meest positieve van dit Nederlands elftal is dat de Duitsers de speelstijl hebben gekopieerd en daardoor zo ver zijn gekomen dit toernooi, en dat de verdediging van Nederland nu eindelijk eens wél klopt. Twee penalty's tegen, en een fout op het middenveld in de wedstrijd tegen Brazilië, waar eigenlijk de verdediging niet echt voor aan te spreken was.
Ik hoop op nog een aantal mooie wedstrijden. Technisch moet Nederland, Uruguay kunnen slechten ( ik hoop slachten ), en ik moet ook realistisch blijven. Duitsland krijgt het zeker zwaarder tegen Spanje, dan Nederland tegen Uruguay. De kans is wel levensgroot deze keer :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Nederland van Duitsland wil winnen, moeten we starten met Elia, Affelay en Huntelaar. Dan zijn we een gevaarlijke tegenstander voor Duitsland. Indien van Marwijk echter door wil blijven gaan op de zelfde formule als de vorige wedstrijden, zijn we bijna kansloos tegen het momenteel machtige Duitsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het grotendeels wel met je eens, dat Nederland met snelle opbouw moet komen tegen dit Duitsland, van Persie op de bank laten beginnen, en i.d.d. ik zou ook Affelay brengen in de basis. Elia kennen ze in Duitsland erg goed en ze weten wat die jongen kan op de flank, dus dat zou een prachtige afleidingsmanoeuvre kunnen zijn om door het centrum met Affelay tot zaken te komen.
franz becken bauer, en wie weet flikt maradonna het kunstje ook wel dit wk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De braziliaan Mario Zagallo
Als speler in 1948 en 1965
Als trainer in 1970

Toegevoegd na 19 minuten:
Als speler in 1958 in Zweden en in 1962 in als speler
in Chili. als trainer in 1970 in Mexico.
Dit alles voor het Braziliaans voetbal elftal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U bedoelt natuurlijk als speler in Zweden 1958 en in Chili 1962 als speler, en als Coach in Mexico 1970 +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2010-04-23/2-mensen-wk-als-coach-en-speler-wonnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist, Oblomov
ja Maradona nu is hij de coach van Argentinië